Börje Wringhed Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Av ren slump sprang jag på en artikel om Lasse Kronérs nya program Årets Sockerbagare på SVT. Barn ska tävla i att baka bullar, kakor och göra tårtor. Jag har inte druckit kaffe än men det kändes som jag satte kaffet i vrångstrupen... http://www.svt.se/barnkanalen/arets-sockerbagare/ "Är du mellan 8 och 12 år och känner att du skulle vilja testa dina bakkunskaper i en tävling mot andra barn? Då kan du anmäla dig till Årets sockerbagare 2014, en baktävling för barn som verkligen gillar att baka. Sista anmälningsdag: 30 november 2013" Kanske har det redan varit uppe i forumet (Hittade dock inget genom sökfunktionen) och inspelningarna har redan börjat så det är nog försent att protestera. Men trevligt att läkemedelindustrin fortsatt kan tillverka insulin. Det kommer nya kunder.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Man undrar ju om licens-tv har spelat ut sin roll helt? Vadå oberoende - helt säkert ligger något stort sockerbolag och eventuellt exempelvis Lantmännen bakom. Leila bakar på tv 7 eller 4 var i alla fall köpt av Dansukker - men det var ju inte på SVT. Ju äldre jag blir desto tröttare blir jag på den korporativistiska samhällsmodellen, att storbolagen kan köpa allt från lagar till statlig tv. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts