Limp Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Nu har jag efter många om och men lyckats få tag på mjölksyrade grönsaker till ett hemskt högt kilopris. Men man behöver ju prova på för att skaffa erfarenheter och kunna uttala sig om saker och ting. Så nu är är frågan hur man ska äta denna Kimchi ? Burkinnehållet på 215 gram räcker ju inte mer till en enda måltid ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Ta lite som inledning till dina måltider. Börja försiktigt, man vet aldrig hur magen reagerar. Den kan behöva vänja sig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ann Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Vi var i Sør Korea for to år siden.Der fikk vi en skål Kimchi til vært måltid.Alle spiste litt Kimchi og en bolle med Miso suppe.Deilig! Nå lager jeg Kimch selv. Det er ikke vanskelig. Ann 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Tistelvinds Kimchi kostar ca 100kr/kg i min hälsokostaffär. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Det äts mycket riktigt vansinniga mängder av detta i Korea, och de är övertygade om att det är nyttigt. Stämmer nog. Jag blev dock trött på smaken efter mina två besök på vardera en vecka i Korea... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarinSofia Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Vad är kimchi? Mjölksyrat har jag förstått, men vad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 Jag tror det är syrad vitkål med chili. Någon annan vet helt säkert bestämt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 http://sv.wikipedia.org/wiki/Kimchi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sheytan Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Irriterande att Koreansk basföda ska vara så vansinnigt dyrt här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Gillar kimchi skarpt, eftersom jag inte ids göra själv så blir det stark koreansk. Har även upptäckt kkakdugi - koreansk fermenterad rättika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Jag brukar köpa denna, jättegod, men jag vet inte om den är opastöriserad. http://www.lchfbutiken.se/391/kimchi-215g PS. Såg nu att det var samma som ovan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Jag har provat göra egen, av salladskål, inte vitkål. Inte speciellt avancerat men då jag inte har "vanan" att äta sånt...hann det bli dåligt innan jag åt upp det... Märkte inget speciellt med magen på de gånger jag åt men det kanske var för kort tid. Potatismjöl reagerar ju min mage rysligt kraftigt på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 Jag har gett upp Kimchin... det är smaken och även konsistensen som jag inte riktigt trivs med. Nåväl, nu har jag testet det också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lee hughes Posted March 28, 2021 Share Posted March 28, 2021 ja älskar det! men det är för dyrt och jag letar efter nyttiga recept för att göra egen, måste man ex använda rismjöl? jag har ingen lust att köpa det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts