Jump to content

Tips

Tåli

Recommended Posts

När jag började med LCHF vägde jag 103 kg nu visar vågen 78 kg alltså -25 kg har 19 kg kvar tills jag ska vara normal. Vet man har platåer nu verkar jag ha en sådan. Vågen pendlar mellan 78,9 och 78 det har den gjort i snart 4 veckor. Äter 2 gånger per dag plus 1 kopp kaffe per dag och undrar hur jag ska lägga upp maten så man ska börja gå ner igen. 

Har dragit mer på mejeriprodukter och minska grönsaker. Har även minska portioner och äter det som passar mig mellan 12 och 18.30. 

Går promenader på 1 ½ timme ca 2-4 gånger i veckan och försöker köra 1-2 pass crosstriner i veckan på 40 min. 

Lunchen äter jag kanske kyckling med grönsaker och kvällsmaten blir några ägg och lax. Försöker ta ett mindre mål på kvällarna. 

Hoppas på några tips då jag vill gå ner mer i vikt till maj då det händer massa kul saker. 

//Anna

• Like 1

Bra jobbat! men visst förstår jag att du vill gå ner mer, befinner mig nämligen i samma situation som du; har gått ner 3 kilo sedan november och väger fortfarande 98 kilo så det finns att ta av. Men nu har vågen äntligen börjat röra sig nedåt lite raskare! Jag har börjat att

minska mejerivaror

minska protein

minska fett (mängden, inte andelen)

Med andra ord: Prova att äta mindre rakt av.  Det går inte att äta sig mätt om man vill gå ner i vikt. Det är i alla fall min erfarenhet.