Jump to content

Behöver tips

Tåli

Recommended Posts

När jag började med LCHF vägde jag 103 kg nu visar vågen 78 kg alltså -25 kg har 19 kg kvar tills jag ska vara normal. Vet man har platåer nu verkar jag ha en sådan. Vågen pendlar mellan 78,9 och 78 det har den gjort i snart 4 veckor. Äter 2 gånger per dag plus 1 kopp kaffe per dag och undrar hur jag ska lägga upp maten så man ska börja gå ner igen. 

Har dragit mer på mejeriprodukter och minska grönsaker. Har även minska portioner och äter det som passar mig mellan 12 och 18.30. 

Går promenader på 1 ½ timme ca 2-4 gånger i veckan och försöker köra 1-2 pass crosstriner i veckan på 40 min. 

Lunchen äter jag kanske kyckling med grönsaker och kvällsmaten blir några ägg och lax. Försöker ta ett mindre mål på kvällarna. 

Hoppas på några tips då jag vill gå ner mer i vikt till maj då det händer massa kul saker. 

//Anna

En platå kan nog hålla i sig längre än så. Testa att byta ut några crosstrainerpass mot yoga eller liknande för att få ner stresshormoner i kroppen. Kan det vara muskler du lagt på dig? Mät klokare om du inte redan gör det (dvs med måttband). Se över sömnen? Sedan för att spekulera lite kan man fundera på vad en kost med lite/ensidiga grönsaker gör med kroppen. Vitamin- och mineralbrister kan ställa till det för kroppens reglage och funktioner. Kanske fokusera mer på vitamin/mineral-täta livsmedel: Lever, alger....

Grattis till ett fantastiskt resultat hittills.

Kroppen behöver anpassa sej till sin nya vikt innan den kan göra nytt avsteg. Se till att den fortfarande kan lita på dej så du inte börjar svälta den i din iver att komma vidare. För då kommer den att hålla stenhårt i kilona framöver.

Gläds åt det du åstadkommit och ta det lite lugnt

Är jätte glad över min förvandling och LCHF har rädda mitt liv och bara njuter.Funderar på att jag äter för lite och ska ändra lite och bara njuta. Ska lägga ner tiden på att röra på mig mer och ändra min kropp behöver jobba på att få bort knölen på magen :) njuter av att ha gått från 125 cm till 99 cm runt magen. Men gillar inte platåer fast jag vet dom kommer. Detta är min första platå. Gärna bra motionstips för att få bort knölen på magen. Den sitter så dumt så har jag byxor på mig har jag jätte knöl under brösten. Den lider jag mest av. 

• Like 1

Grattis till dina fina resultat!!!

Acceptera din platå, vila i den, fortsätt att må bra, låt kroppen pausa.

Lägg till mer fett.

Den där knölen... Man kan ju tyvärr inte punktförbränna, den försvinner så småning om, när du kommer ur din platå, för det gör du, om du bara tar det lungt!

Har du 10 minuter över på morgonen?

Innan jag började pendla så långt brukade jag ta morgonpromenader (powerwalk) före frukost för jag hade hört att man bränner mer fett när kroppen är "tom".

Nu har jag inte tid med några morgonpromenader till vardags, men jag såg detta http://traningslara.se/tidseffektiv-konditionstraning-samma-effekt-pa-kortare-tid/

Jag kan inte ta gift på att det funkar, för jag har själv inte provat mer än 2 veckor, 4 dagar per vecka, men kanske, kanske, kanske har min platå börjat röra sej en gnutta i alla fall. Det var 2 hg ner på vågen när jag vägde mej sist.

Jag kör 30 sek på crosstrainern så jag är bara som en blöt fläck, vilar lite så jag inte är spysjuk och kör en omgång till. 4 repetitioner.

Jag hade varit väldigt glad om jag hade kommit ner till 78 kilo!

Du kanske skulle ta en paus.. från bantande och var lite friare ett tag.. och bara äta vad din hunger säger till dig?

Dvs fortsätta med LCHF och bara äta vad du gillar och tills du är mätt..samt står dig mellan måltiderna?

Dvs ofta har vi ett ögonmått som behöver kalibreras om.. för den nya kroppen.

Om du nu inte åt ohemula mängder grönsaker så är det sällan anledning att dra ner på dessa.

• Like 3