Popular Post Tåli Posted April 4, 2014 Popular Post Share Posted April 4, 2014 Ska berätta lite om mig själv och min resa med LCHF. När jag var som störst var jag 103 kg till mina 155 cm. Har alltid varit överviktig men har ALDRIG sett mig som det utan jag har sett mig normal. Alla i min närhet har alltid på peka hur stor jag är. Det har gjort mig jätte ledsen efter som jag inte sett mig stor. Då har jag ätit mer för att trösta mig. När jag kollade mig i spegeln har det inte varit mig jag sett för så stor har jag aldrig varit. Har testa alla dieter som finns men inte klara av det och när dom i min närhet har prata om min vikt och dieter så har jag blivit anti mot alla dieter och ätit mer sånt som inte jag ska äta. När läkare också börja prata om min vikt och påpeka att jag kunde få en operation betalt så tacka jag ja. Var till Skönvikt och gjorde en hälsa genom gång och jag skulle få operationen. Men när jag kom hem blev jag rädd för operationen. Börja tänka om varför ska jag operera mig när felet inte sitter i magen utan i huvudet. Hitta på nätet om fatorexi och det stämde in på mig. Det är motsatsen till anorexia. Fast man är stor så ser man sig smal. Det var som att läsa om mig själv och sen började jag jobba om mina tankar och sa nej till operationen. Det är jag jätte glad över att jag gjorde. Men tycker inte om dieter och började läsa om LCHF och sambon ville också testa det. Han hade 10 kg övervikt och jag 45 kg. Vi kunde väl testa i alla fall tyckte vi det var 2011. Han vill aldrig heller ändra till något annat utan vill fortsätta med LCHF men är vi ute äter han det han vill men inte jag. Är uppväxt med grädde och smör så har aldrig gillar dieter med light så tyckte det skulle vara kul att testa LCHF. Fastnade direkt för LCHF men efter som man har misshandla sin kropp så många år för blir 39 år i år så var det svårt och har ramla dit flera gånger. För man har känt sig duktig och unna sig olika saker. Men augusti 2013 fick jag nog med allt alltid ramla dig när jag unna mig så nu avstår jag allt som jag inte får äta. krånglar heller när vi är ute och äter än äter sånt som jag inte får äta. LCHF har räddat mitt liv och bara njuter av livet nu och längtar tills dom sista 19 kg är borta. LCHF har ändra mitt liv det det bästa livet Vikten 103 kg nu 78 kg Från 125 cm till 99 cm runt magen. Mina dödsångest är borta som jag har lidit av i MÅNGA år. Kroppen och huvudet är mycket lugnare Har haft ont i magen sen jag var liten bebis och fått springa på toa hela dagarna men inget nu allt är kanon bra. Har fått springa på toa på nätterna sover som en stock nu på nätterna Har alltid haft problem med mensen hade ibland ca 1 gång per år innan nu kan man ställa klockan efter den varje månad. Ja allt är mycket BÄTTRE med LCHF och den har verkligen räddat mig. Är så GLAD jag valde LCHF istället för operation. ser ni min knöl som jag har HATAR och verkligen vill ha bort. Tyvärr ligger den i släkten och svår att får bort. Något förslag på träning som får bort den. Gillar inte hur den putar när jag har kläder på mig. //Anna 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hej! Många som vill ha en plattare mage tränar helt fel Vanliga situps gör tex magen större Du får "putande" magmuskler För en platt mage ska man träna musklerna som drar in magen istället Kolla 5 minuter in i den här videon Förresten ser du redan fin ut Det är nog mest du själv som ser nån knöl 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Grattis till dina fantastiska hälsovinster och stora viktnedgång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Grattis Har följt din blogg ett bra tag :-) Men det är lite svårt att hitta den nu för tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tåli Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Grattis Har följt din blogg ett bra tag :-) Men det är lite svårt att hitta den nu för tiden? Så kul att du följer min blogg. Jag har bloggen nu på http://lchfklubben.se/annaskamp/ Där försöker jag skriva varje dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Man kan inte slåss mot sina gener, men man kan göra det bästa av dem. Jag har också putmage och dessutom ingen midja, så jag såg mej som tjock även när jag vägde 47 kilo... men jag vägrar använda korsett, som en klädförsäljare föreslog när jag skulle köpa ett snyggare plagg. Hon tyckte att det är ju nåt som alla kärringar i min ålder behöver Den där magövningen verkade intressant och lätt att fixa var som helst. Den ska jag prova, tack dufva 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts