Popular Post stoscha Posted April 5, 2014 Popular Post Share Posted April 5, 2014 Jag brukar vara rätt duktig på att slänga grejor, så att spara gamla kläder för att se om jag nångång går i dem igen ligger inte för mej... SÅ många garderober har jag inte. Men i morse gick jag in i gästrummets garderob för jag visste det hängde en vårkjol där som jag skulle se om den passade eller också blivit för stor. Då hittade jag ett par byxor som mirakulöst undgått rensning... Och på garderobsgolvet stod strykkorgen... Heureka! Jag avskyr att stryka, så det var många gamla kjolar som fanns där och samtliga satt bättre än de jag har nu och vissa var till och med lagom. :-) Jag som räknat med att jag skulle ut och shoppa med min dotter nästa vecka, som brukar agera personal shopper. Men jag behöver inte så mycket denna gång. Men jag vet vad jag ska använda eftermiddagen åt... Stryka kläder! Det kanske till och med känns kul 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 I sådan fall kan tillomed jag tänka mig att strykning kan vara kul.. iallafall lite kul!? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Uppmuntrad fortsatte jag att prova de fåtal plagg jag sparat. Jag kan ha långtjafset jag köpte till ett bröllop 2006! OK, den sitter inte snyggt än, men den går på! Det var innan jag blev sjuk och lade på mej ordentligt eftersom jag inte kunde röra mej längre 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stoscha Posted April 5, 2014 Author Popular Post Share Posted April 5, 2014 Jag ska alltid stryka kläder på lördagseftermiddagar. Jag tog ut strykbrädan i köket, så maken kunde hålla mej sällskap, och med ett glas gott rödvin gick det som en dans. 8 "nya" kjolar och ett par byxor hänger i garderoben. Jag strök till och med påskdukarna som legat sen förra året 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted April 5, 2014 Popular Post Share Posted April 5, 2014 Jag ska alltid stryka kläder på lördagseftermiddagar. Jag tog ut strykbrädan i köket, så maken kunde hålla mej sällskap, och med ett glas gott rödvin gick det som en dans. 8 "nya" kjolar och ett par byxor hänger i garderoben. Jag strök till och med påskdukarna som legat sen förra året Där ser man vad LCHF kan leda till...skrynkelfria textilier... Tyvärr har jag inte hamnat där efter snart sju år, men det kanske kommer snart, vem vet... 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Jag håller på att tömma ett hus vi har sålt, där jag bodde när jag var mellan 20 och 30. Märkligt hur kläder kan både krympa och växa. Nu är sånt jag hade för tjugo år sen i min storlek! Om tiden får gå lite mer kanske det jag hade som tjugoåring också kommer att vara i min storlek. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LkpgMattias Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Humm.. det verkar vara ett vanligt fenomen efter en tid på LCHF.. att kläderna växer..det har mina också gjort. Stod i morse och provade kläder som jag inte haft på 7-8 år, för två månader sen satt de åt som trumskinn och nu satt de perfekt 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 här stryks det vid behov, vanligen framför tv'n Har kommit i mina gamla tjockisbyxor som varit för små ett tag. Siktar på mina gamla ridbyxor snart, har bara tillåtit mig att köpa ett par som passar som jag ser ut nu.. Saaaakta men säkert! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 I morse provade jag min långklänning som jag hade på min 50-årsdag för 8 år sedan. Den satt som en smäck, till och med den tighta topen :wub: Visserligen är jag lite sladdrigare nu än då, men uppenbarligen samma storlek fast jag väger säkert 6 kg mer. Och jag MÅR minst lika bra som jag gjorde för 8 år sen också... kanske lite bättre eftersom jag slipper mina hemska blodsockerdip-oväder 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 I morse provade jag min långklänning som jag hade på min 50-årsdag för 8 år sedan. Den satt som en smäck, till och med den tighta topen :wub: Visserligen är jag lite sladdrigare nu än då, men uppenbarligen samma storlek fast jag väger säkert 6 kg mer. Och jag MÅR minst lika bra som jag gjorde för 8 år sen också... kanske lite bättre eftersom jag slipper mina hemska blodsockerdip-oväder Så fantastisk roligt . Jag är också helt fascinerad över att man liksom dras ihop och klädstorleken krymper trots att vågen står still! Skulle verkligen vilja ha en vetenskaplig förklaring. Finns det någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Så fantastisk roligt . Jag är också helt fascinerad över att man liksom dras ihop och klädstorleken krymper trots att vågen står still! Skulle verkligen vilja ha en vetenskaplig förklaring. Finns det någon som vet? Jag tycker också det är helt fascinerande, känner nästan lite skräckblandad förtjusning. En förklaring är väl att man får mer muskler med LCHF och muskler väger mer. Här pratar Jeff Volek lite om det, 50:10 ca in och framåt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Jag har gått ner från 5XL till XL och fått ett ilandsproblem på halsen. Jag har långa ben och byxbenslängden minskar ju med byxstorleken. Mina nuvarande 52-byxor passar perfekt, men smalnar jag av ytterligare, så kommer byxbenel på 50-byxan vara för kort. Alltså, försöker jag hålla mig kvar på min nuvarande vikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Jag tycker också det är helt fascinerande, känner nästan lite skräckblandad förtjusning. En förklaring är väl att man får mer muskler med LCHF och muskler väger mer. Här pratar Jeff Volek lite om det, 50:10 ca in och framåt. Jag tittar med glädje och lär mig av dessa herrar, är så glad att de ligger på youtube med flera föreläsningar. Men det enda svar jag uppfattar även från deras sida är ungefär, "det verkar som lågkolhydrat bygger upp muskulatur", dvs även passivt byggande. Har letat efter svar, riktigt svar men det kanske är så att man inte riktigt vet i nuläget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Man kanske kan kontakta nån forskare och fråga om de vet? Det är ju verkligen intressant tycker jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Man kanske kan kontakta nån forskare och fråga om de vet? Det är ju verkligen intressant tycker jag. Bra idé, men så var det detta med att skriva engelska då men skulle det vara ok för dig om vi höras genom PM efter midsommar? Vi kanska kan hjälpas åt med det skrivna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Bra idé, men så var det detta med att skriva engelska då men skulle det vara ok för dig om vi höras genom PM efter midsommar? Vi kanska kan hjälpas åt med det skrivna? Ja, ok. Det gör vi. Spännande! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts