Jump to content

Kläderna har växt i garderoben

stoscha

Recommended Posts

Uppmuntrad fortsatte jag att prova de fåtal plagg jag sparat. Jag kan ha långtjafset jag köpte till ett bröllop 2006! OK, den sitter inte snyggt än, men den går på!

Det var innan jag blev sjuk och lade på mej ordentligt eftersom jag inte kunde röra mej längre

• Like 6

Jag håller på att tömma ett hus vi har sålt, där jag bodde när jag var mellan 20 och 30. Märkligt hur kläder kan både krympa och växa. Nu är sånt jag hade för tjugo år sen i min storlek! Om tiden får gå lite mer kanske det jag hade som tjugoåring också kommer att vara i min storlek.

• Like 7

Humm.. det verkar vara ett vanligt fenomen efter en tid på LCHF.. att kläderna växer..det har mina också gjort. Stod i morse och provade kläder som jag inte haft på 7-8 år, för två månader sen satt de åt som trumskinn och nu satt de perfekt :P

• Like 6

här stryks det vid behov, vanligen framför tv'n :)

Har kommit i mina gamla tjockisbyxor som varit för små ett tag. Siktar på mina gamla ridbyxor snart, har bara tillåtit mig att köpa ett par som passar som jag ser ut nu.. Saaaakta men säkert!

• Like 2

• 2 months later...

I morse provade jag min långklänning som jag hade på min 50-årsdag för 8 år sedan. Den satt som en smäck, till och med den tighta topen :lol::wub: :wub:

Visserligen är jag lite sladdrigare nu än då, men uppenbarligen samma storlek fast jag väger säkert 6 kg mer.

Och jag MÅR minst lika bra som jag gjorde för 8 år sen också... kanske lite bättre eftersom jag slipper mina hemska blodsockerdip-oväder :wub::D

• Like 7

I morse provade jag min långklänning som jag hade på min 50-årsdag för 8 år sedan. Den satt som en smäck, till och med den tighta topen :lol::wub: :wub:

Visserligen är jag lite sladdrigare nu än då, men uppenbarligen samma storlek fast jag väger säkert 6 kg mer.

Och jag MÅR minst lika bra som jag gjorde för 8 år sen också... kanske lite bättre eftersom jag slipper mina hemska blodsockerdip-oväder :wub::D

Så fantastisk roligt  ^_^ . Jag är också helt fascinerad över att man liksom dras ihop och klädstorleken krymper trots att vågen står still! Skulle verkligen vilja ha en vetenskaplig förklaring. Finns det någon som vet? 

Så fantastisk roligt  ^_^ . Jag är också helt fascinerad över att man liksom dras ihop och klädstorleken krymper trots att vågen står still! Skulle verkligen vilja ha en vetenskaplig förklaring. Finns det någon som vet? 

Jag tycker också det är helt fascinerande, känner nästan lite skräckblandad förtjusning. En förklaring är väl att man får mer muskler med LCHF och muskler väger mer. Här pratar Jeff Volek lite om det, 50:10 ca in och framåt. 

• Like 1

Jag har gått ner från 5XL till XL och fått ett ilandsproblem på halsen. Jag har långa ben och byxbenslängden minskar ju med byxstorleken. Mina nuvarande 52-byxor passar perfekt, men smalnar jag av ytterligare, så kommer byxbenel på 50-byxan vara för kort. Alltså, försöker jag hålla mig kvar på min nuvarande vikt.  

Jag tycker också det är helt fascinerande, känner nästan lite skräckblandad förtjusning. En förklaring är väl att man får mer muskler med LCHF och muskler väger mer. Här pratar Jeff Volek lite om det, 50:10 ca in och framåt. 

Jag tittar med glädje och lär mig av dessa herrar, är så glad att de ligger på youtube med flera föreläsningar. Men det enda svar jag uppfattar även från deras sida är ungefär, "det verkar som lågkolhydrat bygger upp muskulatur", dvs även passivt byggande. Har letat efter svar, riktigt svar men det kanske är så att man inte riktigt vet i nuläget?

Man kanske kan kontakta nån forskare och fråga om de vet? Det är ju verkligen intressant tycker jag.

Bra idé,  men så var det detta med att skriva engelska då  :wacko: men skulle det vara ok för dig om vi höras genom PM efter midsommar? Vi kanska kan hjälpas åt med det skrivna?

Bra idé,  men så var det detta med att skriva engelska då  :wacko: men skulle det vara ok för dig om vi höras genom PM efter midsommar? Vi kanska kan hjälpas åt med det skrivna?

Ja, ok. Det gör vi. Spännande! 

• Like 1