Jump to content

Stockholm - Träff nr6, 2014-05-04 Buffé på Haga Forum vid Hagaparken

Leopold Roos

Recommended Posts

Kul! Som det ser ut just nu kan jag först senare i maj, helgen 16-18/5. Tycker brunchställen varit bra, men då krävs lite engagemang, planering och förbokning. En picknick är lättare att ro ihop, vi håller väl tummarna för riktigt fint väder helt enkelt :) Hur ser kalendern ut för er andra?

• Like 1

Trodde fler sthlmare skulle älska denna ide :P. Jag vill träffa er igen! Och gärna utan massa hög musik i bakgrunden.

Men det är det säkert! På tidigare träffar har vi varit 3-10 pers. Många har tillkommit när det närmar sig. Då har vi ändå träffats på ställen där det krävts bordsreservation och därmed alltså föranmälan. En picknick tillåter fler spontana deltagare, det är bra. Men risken finns också att man behöver ställa in med kort varsel, men det får vi väl ta. Kom med ett konkret förslag; plats och datum!

Vi har väl varit 3-10 st varje gång. Alla är mycket välkomna men om folk inte vill så är det upp till dom. Finns inget egenvärde i att många kommer. 

Ni som inte kommer missar något mycket trevligt så dyk upp för tusan!

• Like 2

Hej igen,

Vad roligt! Kommer gärna. I dagsläget är jag bokad den 10-11 maj (Wellness). Hagaparken fungerar utmärkt för mig, som bor i Frösunda i Solna. Men som nämdes tidigare, så kanske ett plan B behövs, svensk försommar är ju inte direkt kännt för det som man kan lita på.

Vi har väl varit 3-10 st varje gång. Alla är mycket välkomna men om folk inte vill så är det upp till dom. Finns inget egenvärde i att många kommer. 

Ni som inte kommer missar något mycket trevligt så dyk upp för tusan!

Klart man inte ska tvinga någon, men tror det är mer att de missar detta.

OK, här kommer ett par förslag: helgen 3-4/5 eller 17-18/5. Tidigare träffar har varit på söndagar (tror jag?) men lördag eftermiddag fungerar kanske också bra. Hagaparken verkar passa många. Närhet till trevlig krog vid dåligt/iskallt väder är en fördel vid val av plats. Om vädret är uselt får vi alltså improvisera, alternativt ställa in. Vad sägs?

Det beror ju på varifrån du kommer :) SL har en reseplanerare där du fyller i start och mål. Det beror ju också på var i parken vi ska ses. Har själv inget bra förslag på exakt mötesplats, men det är det säkert någon annan som har. Finns även en hemsida som heter visithaga.se. Titta där!

...och nu känner jag att jag håller på att bli arrangör/reseledare/ordningskvinna igen. Precis det jag satt och sa på kryssningen att jag INTE skulle... Någon som tar över stafettpinnen?

• Like 1

Lätt att komma överens med sig själv :-) 4 maj kl 12 utanför koppartälten. Plan B kommer lite senare.

Frågor kan ställas ikväll till högvakten i lejonbacken mellan 2000 och 2200 eller pm.

• Like 1

Nu lägger jag mig i ändå. Fy f-n vad jobbigt det är med överdrivet kontrollbehov ;) Att vilja bestämma över andra hela tiden kanske kan klassas som yrkesskada. Eller sviter av att vara storasyster till många...

Plan B kan vara brunchsittningen på Haga Forum kl 13.15. Eller söndagslunch i Koppartälten. Vi ser väderprognosen an när det närmar sig. Söndag 4 maj alltså. Nu ska jag försöka låta bli den här tråden...

• Like 1

Nu bor jag inte i Stockholm och kan ändå inte närvara, men kommer med idé om er träff... Om det är okej  :)

Ofta är nog folk liksom mer upptagna med annat på helger (särskilt på våren som jag upplever det?!) så kanske är det enklare att träffas sen eftermiddag/tidig kväll en vardag i stället?!  :P

Lilla Anna gjorde ju en bra plan B så den kör vi på. I övrigt förstår jag det där med helger, ibland är det svårt. Själv är jag ibland ledig vardagar och skulle då gärna hitta på något sånt här. Hur ser det ut bland folket, finns det fler som är ledig på udda tider och vill hitta på något?

• 2 weeks later...

Forumträffkommittén  (jag :)) har med bakgrund av att vädret inte ser ut att hålla för en picknick, kommit fram till följande:

1. Det blir brunch på Haga Forum kl 11,00 (senare sittningen full).

2. Definitivt besked om deltagande måste lämnas till mig senast 1 maj. Här i tråden eller via PM.

Ni som tvekar, tvekan upphör. 

För kvällen gäller; Gån ut i världen och förlusten eder!

Jag har extremt kort hår (du får använda lupp), glasögon och jeans. Lilla Anna är liten ;)

Och jag har kort grått hår, glasögon med svarta bågar, svart jacka och svarta brallor blir det nog men vi hittar nog varandra. Ska bli trevligt!