LkpgMattias Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 http://www.expressen.se/halsa/peder-lamm-botade-sin-allergi-med-lchf/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 ...synd att han påstår att LCHF är svårt att följa på grund av att socker och gluten finns i så mycket...hmmm 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Jag vill påstå att man lever i ett relativt fantasilöst tillstånd, om man har svårt att följa LCHF... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 Det håller jag inte med om måste ibland äta skolmat inget fett och rent protein. När jag är bortbjuden är det svårt säger att jag inte äter kolhydrater dom säger att det inte finns tex mjöl i grytan när vi ätit färdigt kommer det fram att det är socker i för det gör så mycket för smaken men det är ju så lite. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LkpgMattias Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Är glaset halvfullt eller halvtomt? Nu tycker jag att ni låter lite väl negativa. Varje "kändis" som går ut och talar om fördelarna med LCHF är en vapen broder/syster i Kostrevolutionen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Om man inte är jätteallergisk så är det inga problem. Kolisar kan man oftast undvika och jag brukar ta ett par smörpaket till för att få upp fetthalten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Läser man hela artikeln så ser man att allergin varit avklingande i 10 år medan han bara ätit LCHF i 1,5 år. Det står också att han fortfarande är allergisk mot hundar. Han avslutar också med att säga att vill man bli bättre från allergi så ät nyttigare och motionera mera. Jag tror att mat, motion mm har betydelse för allergi men att LCHF inte är allena saliggörande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Jag har inte motionerat en meter, men blivit av med alla mina allergier från katthår till björk- samt gräspollen genom kostförändring... peppar...peppar...ty snart är det säsong igen ! M.a.o tror jag att kosten har den stört påverkan på de olika "defekterna" vi upplever och lider av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts