Truestepper Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Som medlem i SIFO-panelen fick jag idag delta i en undersökning om grillning. Det var frågor på längden och tvären om grillar och kött, sedan kom frågan som löd typ "har dina grillvanor påverkats något efter LCHF-debatten?". Jag hoppas inte att den som sammanställer resultatet av undersökningen vinklar detta som negativt. Kul att LCHF blivit så vedertaget att det kom upp som en naturlig fråga, tycker jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Som medlem i SIFO-panelen fick jag idag delta i en undersökning om grillning. Det var frågor på längden och tvären om grillar och kött, sedan kom frågan som löd typ "har dina grillvanor påverkats något efter LCHF-debatten?". Jag hoppas inte att den som sammanställer resultatet av undersökningen vinklar detta som negativt. Kul att LCHF blivit så vedertaget att det kom upp som en naturlig fråga, tycker jag! Bara för att förtydliga - SIFO smyger inte in några frågor, de ställer frågor på uppdrag av någon som betalar dem. Sedan är det upp till beställaren att tolka och använda svaret som beställaren vill. I samma frågebatteri kan det ibland (vid sk. bussar) finnas frågor från flera beställare. I det här fallet kan jag tänka mig att uppdragsgivaren/beställaren av LCHF-frågan är en bilaga/tidning som ska ha en artikel om grillning. Återstår att se! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Instämmer med Kareng! ...Och säger som Fermentas f d vd Reefat el Sayed en gång uttryckte det: "Här ligger en gravad hund". Någon har beställt denna undersökning, sannolikt för att leda i bevis att LCHF leder till att man grillar mer kött och grillning på höga temperaturer går det faktiskt att relatera till att cancerogena substanser uppkommer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Som LCHFare så gör jag mer långkok.. fanns det svaret som alternativ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truestepper Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Som LCHFare så gör jag mer långkok.. fanns det svaret som alternativ? Ja, faktiskt. En fråga handlade om i vilken grad man kommer att göra långkok jämfört med förra sommaren. Jag svarade "samma". Alltså långkok innan grillning typ ribs. De flesta frågorna handlade om att jämföra med förra sommaren, och vi valde väldigt hög kvalitet på köttet förra sommaren, och tänkte på vad vi åt och så vidare, så det blev medelsvar på de flesta frågorna för mig. Lite konstigt faktiskt, för det säger ju ingenting om i hur hög grad vi grillar/köper kött med hög kvalitet/blir påverkade av LCHF-debatten/whatever. Känns inte som speciellt seriös undersökning, kan jag tycka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts