Jump to content

Fy fan, aldrig mer!

lordmetroid

Recommended Posts

Hoppas bara att du inte blir "bakis" idag..  :huh:

Dom gånger som jag fuskar till det med två små köpebrownies med grädde så får jag "sjukdomskänsla" i kroppen några timmar senare och som sitter i nästan ett dygn mer eller mindre  :blink:

Inte värt det nånstans tycker jag  :rolleyes:

Jag blir definitivt bakis av sådana utsvävningar. Inte som av alkohol, men jag mår inte bra (dagarna) efteråt, varken fysiskt eller psykiskt. Tung i huvudet på något sätt. Jag sväller upp kring magen i synnerhet och märker att kroppen lagrar vätska. Mer vätska kommer in än vad som kommer ut helt enkelt, under en dag eller två. Tack vare LCHF så har jag lärt mig mycket om hur kroppen fungerar.

Jag låg vaken flera timmar i natt med diffusa magsmärtor. Gissa vad jag åt i går kväll? Jo, en redig skiva surdegbröd. Kunde inte låta bli och ja; det var gott. Har kört lchf sedan juni och visst har jag fuskat flera gånger, men då har det varit godis och strips från Donken och det har gått hur bra som helst.  Det här var första gången det blev bröd, så antar att det var glutenet som gjorde sig påmint. Kommer inte att käka bröd på länge, tack så mycket...

Jag själv har precis ätit 30 gram socker. Vi unnar oss ett Fazer Mignonägg per år och till det tog jag två matskedar mältad memma - en traditionell finländsk påskrätt av rågmjöl.

Så nu känner jag mig mig lite hög.  Det är svårt att lugna ner mig, koncentrera mig och ta itu med dagens matematikstudier. Händerna känns lite "slappa" och blicken vill nästan inte fokusera. Hi, hi. Precis som om jag var full (eller som om jag druckit många koppar kaffe). Hur högt tror ni blodsockret stiger nu? 

Får hoppas jag blir normal snart så man får något gjort.

Ja, jag som tänkt göra avsteg från kosten en dag i påsk. Har bestämt mig för å hålla mig borta från vete iallafall. Verkar ju inte värt det. Få se hur jag reagerar på socker. Tycker nu ibland att vatten smakar sött, konstigt! Förhoppningsvis blir chokladen jag tänkt äta inte så god som jag tror. 

Jag tycker nog man pröva att göra avsteg i bland om man inte blir sjuk eller är sockerberoende förstås! Rent psykologiskt tycker jag att känslan som lordmetroid beskriver, att man inte har förlorat så mycket utan vunnit annat istället är störtskön  :D

• Like 3