Popular Post lordmetroid Posted April 12, 2014 Popular Post Share Posted April 12, 2014 Jag har hållt mig borta från allt vad vete och kolhydrater heter i 2 veckor. Men utav ingen anledning så bestämde jag mig helt plötsligt efter att ha kommit hem från jobbet i fredags att denna fredagen skulle vara en festkväll utan dess like. Jag lovade att inga hämningar skulle få stå i min väg, denna dagen skulle jag äta precis allt som jag var sugen på närhelst det behagade mig. Bara att glufsa i sig allt vad smörgåsar, kakor, choklad och vad utekvällen med kompisarna kunde erbjuda. Kom hem 16:45 Tryckte i mig en kokos skumboll. Precis som jag minns skumbollar. Lite synd att det inte var en mums mums då jag alltid föredragit dem men de är dyra och brukar aldrig köpas. Sedan käkade två rutor Lindt 46% mintchoklad. Väldigt sötsliskigt, absolut en besvikelse! Jag minns denna choklad som den absolut bästa mintchokladen. Väldigt fin choklad smak men en touch av mint, väldigt bra tillsammans med grönt te som verkligen framhävde smaken när man drack en klunk samtidigt som man hade en bit choklad i munnen. När jag ändå kommit så här långt tänkte jag att det är lika bra att köra racet fullt ut. Jag bredde ett tunnbröd med smör och ost och en limpskiva med skinka. Inget speciellt, smakade ungefär som jag minns, brödet gjorde varken till eller från för smaken. En lite besvikelse. Vilade ut lite på soffan innan jag skulle åka och möta min vänner i stan. 17:20 så satt jag mig i bilen och begav mig till föreningen. Efter att ha snackat i någon timme så begav vi oss ut på stan för att äta en matbit innan vi fortsatte spelkvällen. Valet blev en pizzeria i stor mån för att jag ville åka dit. Förra veckan var vi på samma pizzeria men då åt jag en kebab sallad. Min vän johan hade valt en pizza kallad diablo, vilket är ost, salami, bacon, paprika och tabasco. Väldigt god och jag hade längtat att äta den sedan förra veckan. Smakade precis som jag mindes, kanske till och med bättre. Hettan från tabascon kompletterar osten, paprikan och baconen alldeles utomordentligt. Sedan åkte vi till hemköp. Först tänkte jag att jag skulle skaffa mig en Salmiakki chokladkaka. Men när jag stod i kassan och det var min tur härnäst så fick jag syn på en kartong mazarin som en annan kund köpte. Snabbt som ögat så tog jag min chokladkaka och lade tillbaka den för att hämta en kartong delicato mazariner istället. Jag älskar mazariner! Det är nog min absoluta favoritkaka. Åter på föreningen så öppnade jag kartongen, delade mig med ena halvan av de fyra mazarinerna med en av mina vänner och tog en rejäl tugga. YUKK! Så jävla sötsliskigt! Fy fan! Prövade att äta en till mazarin men den var lika sötsliskig och de sista tuggorna fick jag verkligen tvinga ner. Gav bort resterande två mazariner till mina vänner som blev väldigt glada över min givmildhet. Under loppet av två timmar kan man säga att jag åt en hel del skit och jag mådde pyton. Mina slemhinnor svällde upp. Jag blev täppt i näsan. Fick ont i lederna och foten som jag bröt för två år sedan. Samt var lite mer törstig än vanligt. Ja det var inte en höjdare det där inte. I fortsättningen blir det strikt grönsaker, fett och kött. Mina smaklökar har verkligen blivit känsliga. Förut smakade en hel del saker ingenting och nu kan jag smaka av de mest subtila smakerna som finns. Blir nog inte så mycket mer kolhydrater i fortsättningen. Kanske jag beställer en diablo nästa gång och endast äter toppingen. 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ja visst är det kul att smaklökarna ändrar preferens så mycket 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Håller med. Dom få gånger jag ätit godis har jag tyckt det smakar för sött. Men grattis också! Du är nog sockerfri! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Hoppas bara att du inte blir "bakis" idag.. Dom gånger som jag fuskar till det med två små köpebrownies med grädde så får jag "sjukdomskänsla" i kroppen några timmar senare och som sitter i nästan ett dygn mer eller mindre Inte värt det nånstans tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag blir definitivt bakis av sådana utsvävningar. Inte som av alkohol, men jag mår inte bra (dagarna) efteråt, varken fysiskt eller psykiskt. Tung i huvudet på något sätt. Jag sväller upp kring magen i synnerhet och märker att kroppen lagrar vätska. Mer vätska kommer in än vad som kommer ut helt enkelt, under en dag eller två. Tack vare LCHF så har jag lärt mig mycket om hur kroppen fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaBanana Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag låg vaken flera timmar i natt med diffusa magsmärtor. Gissa vad jag åt i går kväll? Jo, en redig skiva surdegbröd. Kunde inte låta bli och ja; det var gott. Har kört lchf sedan juni och visst har jag fuskat flera gånger, men då har det varit godis och strips från Donken och det har gått hur bra som helst. Det här var första gången det blev bröd, så antar att det var glutenet som gjorde sig påmint. Kommer inte att käka bröd på länge, tack så mycket... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag själv har precis ätit 30 gram socker. Vi unnar oss ett Fazer Mignonägg per år och till det tog jag två matskedar mältad memma - en traditionell finländsk påskrätt av rågmjöl. Så nu känner jag mig mig lite hög. Det är svårt att lugna ner mig, koncentrera mig och ta itu med dagens matematikstudier. Händerna känns lite "slappa" och blicken vill nästan inte fokusera. Hi, hi. Precis som om jag var full (eller som om jag druckit många koppar kaffe). Hur högt tror ni blodsockret stiger nu? Får hoppas jag blir normal snart så man får något gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Otäckt det låter, vet inte om jag törs prova… men i sommar blir det i alla fall att äta lite egen odlad färskpotatis. Det kommer jag aldrig att stå över. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag blir jätte dålig av gluten men om jag äter tex potatis höjs blodsockret och vikten men mår inte dåligt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag blir jätte dålig av gluten men om jag äter tex potatis höjs blodsockret och vikten men mår inte dåligt. Det kan jag tänka mig att offra 1-2 gånger i sommar.. Bara man går ned direkt efter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ja efter 1-2 dagar är det borta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ja, jag som tänkt göra avsteg från kosten en dag i påsk. Har bestämt mig för å hålla mig borta från vete iallafall. Verkar ju inte värt det. Få se hur jag reagerar på socker. Tycker nu ibland att vatten smakar sött, konstigt! Förhoppningsvis blir chokladen jag tänkt äta inte så god som jag tror. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Jag tycker nog man pröva att göra avsteg i bland om man inte blir sjuk eller är sockerberoende förstås! Rent psykologiskt tycker jag att känslan som lordmetroid beskriver, att man inte har förlorat så mycket utan vunnit annat istället är störtskön 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts