Tips på billiga blodprover.

Lello

Recommended Posts

Vi alla LCHFare är ju intresserade av våra blodvärden. Hittade för någon vecka sedan WeRLabs där man får massa blodvärden för endast 799kr (899kr för kvinnor)

Detta ingår i "lage" för män:

PSA, PSA-kvot, HbA1C, SR, Testosteron, D-Vitamin, Vit B12, Järn, Blodstatus(Hb LPK TRK MCV), Sköldkörtelscreening(TSH), Blodsocker(HbA1C), Kolesterol, HDL och LDL, Blodvärde, ASAT, ALAT, Kreatinin, Natrium, Kalium, SR, Järnvärde, Risk för hjärtinfarkt

"Lage" för kvinnor (899kr):

Hb, Trombocyter, Leukocyter, SR, Järn, MCV, TSH, T4, Vitamin D25, Kobalamin(B12), Zink, Magnesium, Järn, HDL, LDL, Kolesterol, ASAT, ALAT, Kreatinin, Natrium, Kalium, HbA1C, Glukos, Apolipoprotein kvot

Om du dessutom anger "påsk" när du beställer får du 5% rabatt. ?

www.werlabs.se

Ni som är pålästa, saknas något prov som är speciellt intressant för en LCHFare?

• Like 2

Vi alla LCHFare är ju intresserade av våra blodvärden. Hittade för någon vecka sedan WeRLabs där man får massa blodvärden för endast 799kr (899kr för kvinnor)

Detta ingår i "lage" för män:

PSA, PSA-kvot, HbA1C, SR, Testosteron, D-Vitamin, Vit B12, Järn, Blodstatus(Hb LPK TRK MCV), Sköldkörtelscreening(TSH), Blodsocker(HbA1C), Kolesterol, HDL och LDL, Blodvärde, ASAT, ALAT, Kreatinin, Natrium, Kalium, SR, Järnvärde, Risk för hjärtinfarkt

"Lage" för kvinnor (899kr):

Hb, Trombocyter, Leukocyter, SR, Järn, MCV, TSH, T4, Vitamin D25, Kobalamin(B12), Zink, Magnesium, Järn, HDL, LDL, Kolesterol, ASAT, ALAT, Kreatinin, Natrium, Kalium, HbA1C, Glukos, Apolipoprotein kvot

Om du dessutom anger "påsk" när du beställer får du 5% rabatt.

www.werlabs.se

Ni som är pålästa, saknas något prov som är speciellt intressant för en LCHFare?

Undrar varför trombocyter är med när det gäller kvinnor men inte när det gäller män? Jag bad nyligen att få ut proverna dom tog när jag blev inlagt på sjukhus sommaren 2011 och jag hade 151 i trombocyter referensvärdena är 165 - 387 så jag undrar ju vad det kan innebära.

Om man beställer prover privat så behöver man ju veta hur man skall tolka värdena.

Saknar K2. Det tar de ej på VC och man tror att många har brist på detta. Har också hört att K2 och D-vitamin samverkar och att högt intag av tillskott av D-vitamin inte är bra vid brist på K2. K2 förebygger förkalkning i kärl genom att transportera K1 till benvävnad.