Calle90

Vill avregistrera mitt konto.

Recommended Posts

Dem klurar på det här med "vad är det som gör att vissa människor kan gå in i ett rum och synas eller lysa upp rummet?". Alltså, en person som får ut det dem vill av en annan och vad dem kom fram till är att det handlar om att kombinera styrka med värme. Det handlar kort och gott om social sammanhang. Kommunikation, kroppsspråk, vad som förväntas av en osv.

Denna länk förklarar säkert bättre: http://www.amazon.com/Compelling-People-Hidden-Qualities-Influential-ebook/dp/B00EDKMC5Y/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1397764331&sr=8-1&keywords=compelling+people

Denna video är också rätt intressant

Som vanligt med böcker så verkar inte allting stämma, men majoriteten av innehållet tycker jag är bra. T.ex. en sak som jag inte håller med om är att dem skor jag har på mig inte alls säger någonting om mina politiska åsikter, men det är bara en detalj av hela innehållet.

Hur som helst så tycker jag att boken är värd att läsa.

Det där med kombination av värme och styrka är ju intressant. Det ligger nog mycket i det. Anser de att den förmågan är medfödd eller anser de att den går att öva upp?

När jag tänker på människor jag har mött som motsvarar den beskrivningen så är det en del läkare och annan sjukvårdspersonal som utstrålat detta. De behöver ju förmedla både värme och trygghet till sina patienter. Jag har funderat på vad det är de faktiskt gör som ger dem den utstrålningen. Det måste ju ha något med kroppsspråket att göra eftersom man märker det så snabbt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där med kombination av värme och styrka är ju intressant. Det ligger nog mycket i det. Anser de att den förmågan är medfödd eller anser de att den går att öva upp?

När jag tänker på människor jag har mött som motsvarar den beskrivningen så är det en del läkare och annan sjukvårdspersonal som utstrålat detta. De behöver ju förmedla både värme och trygghet till sina patienter. Jag har funderat på vad det är de faktiskt gör som ger dem den utstrålningen. Det måste ju ha något med kroppsspråket att göra eftersom man märker det så snabbt.

Styrkan går att öva upp, men värmen ska nog vara genuint. Med styrka så menar dem hållning hur man pratar osv. Däremot kan det vara svårt att fejka ett leende, så värmen skall vara något man verkligen menar. Så man kan säga att detta går att öva upp. Samtidigt har jag inte läst klart hela boken än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju intressant att jag fick veta vad du tyckte var bra i det jag skrivit först när jag tipsade om något som du inte tyckte var bra.

Kanske vi människor ofta är snabbare med att reagera på sådant vi inte håller med om än att ge positiv feedback?

Det är i och för sig intressant att få veta vad folk tycker så respons önskar man sig nog alltid oavsett om den är positiv eller negativ.

Jag sa aldrig att terapisnack var en dålig sida. Klart att KBT kan funka med tanke på neuroplasticitet.

Så där misstolkade du mig nog. Jag har inte kollat så mycket på terapisnack ännu, men om det visar sig att medlemmarna där inte vill lösa sina problem så är det fel ställe att hänga på. Om attityden där är problemlösning som på detta forum, så är det värt att ta en titt närmare på.

Jag får återkomma om det.  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sa aldrig att terapisnack var en dålig sida. Klart att KBT kan funka med tanke på neuroplasticitet.

Så där misstolkade du mig nog. Jag har inte kollat så mycket på terapisnack ännu, men om det visar sig att medlemmarna där inte vill lösa sina problem så är det fel ställe att hänga på. Om attityden där är problemlösning som på detta forum, så är det värt att ta en titt närmare på.

Jag får återkomma om det.  :)

Poängen med mitt inlägg var att jag nog hoppades på lite feedback på dom långa inläggen som jag lagt ner mycket tid och omsorg på men att jag fick den först när jag lade in något som inte var lika intressant. Att jag skrev in den reflexionen i din tråd beror också på att även när man träffar människor i verkliga livet så betyder det mycket att man ser andra människor och vad dom gör och fokuserar mindre på sig själv.

Det finns få saker som kan göra dig så attraktiv att umgås med som att du visar att du verkligen ser och uppskattar människor för vad dom är.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Poängen med mitt inlägg var att jag nog hoppades på lite feedback på dom långa inläggen som jag lagt ner mycket tid och omsorg på men att jag fick den först när jag lade in något som inte var lika intressant. Att jag skrev in den reflexionen i din tråd beror också på att även när man träffar människor i verkliga livet så betyder det mycket att man ser andra människor och vad dom gör och fokuserar mindre på sig själv.

Det finns få saker som kan göra dig så attraktiv att umgås med som att du visar att du verkligen ser och uppskattar människor för vad dom är.

Absolut är det så, alltid trevligt med folk som faktiskt bryr sig och det tackar jag för MKJ. Positiv feedback. :D Nu ska det däremot inte målas upp en dålig bild av mig helt i onödan. När Stoscha nämnde det här med att hon inte är så bekväm i stora grupper, så tolkade jag det som någon form av ångest och började babbla om dopamin och beroenden och varför det är relevant osv. Jag ville vara användbar för henne, så att hon kanske en vacker dag var bra på att hantera stora grupper med människor. Visst, jag kan ha tolkat henne helt fel, och då får man hitta en annan lösning om nu så är fallet eller så kanske man inte vill ändra på den situationen och istället köra på som vanligt.

Så jag vill vara användbar för människor. Det är mitt sätt att visa att jag bryr mig. Se det som värme.

Sen så gav ju jag dig positiv feedback ångende det här med att folk vill vara med positiva människor för att dem bidrar med något positivt. Det där inlägget var inte menat som något negativt, utan jag ville mer bara uttala mig om en sak. Sen ska det inte glömmas bort att jag gav positiv feedback till alla medlemmar på detta forum för jag tycker det är bra att fokus ligger på problemlösning här på kostdoktorn.

Kanske är det som Kjell sa om det här med perceptionsgap om att vi har tolkat begrepp helt olika. Om du läser mitt inlägg på nytt så kommer du kanske se en hel del värme däri.

Om det nu skulle vara så att jag inte är så förtjust i forumet terapisnack, så undrar jag om du istället vet om någon bok som tar upp ämnet Kognitiv Betéende Terapi (KBT)?

I slutet av dagen så vill vi alla leva ett bra liv och för att göra det så anser jag att användbarhet är nyckeln till att uppnå det målet och det är precis det som jag ger dig (MKJ) och alla er andra cred för.  :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut är det så, alltid trevligt med folk som faktiskt bryr sig och det tackar jag för MKJ. Positiv feedback. :D Nu ska det däremot inte målas upp en dålig bild av mig helt i onödan. När Stoscha nämnde det här med att hon inte är så bekväm i stora grupper, så tolkade jag det som någon form av ångest och började babbla om dopamin och beroenden och varför det är relevant osv. Jag ville vara användbar för henne, så att hon kanske en vacker dag var bra på att hantera stora grupper med människor. Visst, jag kan ha tolkat henne helt fel, och då får man hitta en annan lösning om nu så är fallet eller så kanske man inte vill ändra på den situationen och istället köra på som vanligt.

Så jag vill vara användbar för människor. Det är mitt sätt att visa att jag bryr mig. Se det som värme.

Sen så gav ju jag dig positiv feedback ångende det här med att folk vill vara med positiva människor för att dem bidrar med något positivt. Det där inlägget var inte menat som något negativt, utan jag ville mer bara uttala mig om en sak. Sen ska det inte glömmas bort att jag gav positiv feedback till alla medlemmar på detta forum för jag tycker det är bra att fokus ligger på problemlösning här på kostdoktorn.

Kanske är det som Kjell sa om det här med perceptionsgap om att vi har tolkat begrepp helt olika. Om du läser mitt inlägg på nytt så kommer du kanske se en hel del värme däri.

Om det nu skulle vara så att jag inte är så förtjust i forumet terapisnack, så undrar jag om du istället vet om någon bok som tar upp ämnet Kognitiv Betéende Terapi (KBT)?

I slutet av dagen så vill vi alla leva ett bra liv och för att göra det så anser jag att användbarhet är nyckeln till att uppnå det målet och det är precis det som jag ger dig (MKJ) och alla er andra cred för.  :)

När jag skrev att man vinner på att fokusera mindre på sig själv så tänkte jag inte på inläggen i tråden utan det var mer en generell sanning som man läser i många böcker. När det gäller just inlägget till Stoscha så tyckte jag i och för sig att du var väl snabb med att sätta en etikett på henne men jag har inte kommenterat det.

Att du själv gör det nu är ju intressant. Varför gjorde du det? Hade du själv börjat fundera på det du hade skrivit?

Det jag skrev i förra inlägget är som sagt en generell sanning och det är en kunskap och insikt jag fått genom åren. Det betyder inte att jag själv lever upp till den, långt ifrån. Ett första steg mot att bli den man vill vara är dock att ha insikter.

Det där du skriver om att du vill vara användbar för andra människor stämmer nog mycket på mig. Jag vill dela med mig av kunskaper och har delat ut dom till nära, kära och bekanta. MEN tyvärr Calle, folk uppskattar inte dom presenterna lika mycket som om du lyssnar på DOM och visar intresse för vad DOM vill berätta.

Du kan få en människa att tycka att du är världens underbaraste enbart genom att lyssna och visa intresse.

Egentligen tror jag du vinner mer om du läser böcker om kommunikation och t ex den jag först tipsade om än om terapi. Den där länken var inget jag fäste så stor vikt vid och jag väntade mig ingen feedback på den. Det var ju bara en länk som inte krävde så mycket möda att lägga in.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tips på några webbsidor. Jag känner inte dig så ta inte åt dig om något inte alls passar in på dig. Det är bara lite tänkvärda reflexioner om hur man kan charma andra människor.

Magiska sociala fördelar finns att vinna genom att prata mindre och lyssna mera. Du kan få fler vänner på två månader genom att verkligen börja lyssna, än du kan få på två år genom att försöka få folk att lyssna på dig.

http://hampusbergqvist.se/sluta-prata-och-borja-lyssna/

Ett av de absolut vanligaste klagomålen singel-tjejer har på singel-killar är att singel-killar pratar om sig själva

http://blog.parship.se/singel-killar-lyssna-mer/

Här är en datingsida som är seriös

http://www.motesplatsen.se/information/hitta-vanner-eller-karleken-a-13.aspx?ntw=g&aid=38962175768&mtt=b&kw=%2Bkontakt%20%2Bv%C3%A4nner&plc=&gclid=CMnv8rup8r0CFUTMtAod8woAVQ

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg