parbar Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Läste om resturangen i Gävle och blev direkt sugen att göra Kålrotsstrips. Någon som har recept på hur man gör för att få det så bra som möjligt? Jag har tillgång till fritös. Kålrot: 6,4 gram kolhydrater/100 gram kan jag tillåta mig vid enstaka tillfällen iallafall. Tack, /Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 skär kålroten som pommes och koka i några minuter, kanske 5-8. häll av i durkslag och torka dom lite. fritera tills dom ser klara ut, jag brukar göra i en kastrull med olja och det tar kanske 10 minuter, men det är ju en smaksak hur "välstekta" man vill ha dom. glöm inte att salta !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
parbar Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Tack, köpte kålrot igår så ska prova i helgen. /Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts