Antonius Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag tror jag äter något livsmedel på LCHF som jag inte tål, för har röda (eksemliknande utslag) på armarna och även på tinningarna och i pannan, de främst i pannan och det gör lite ont och känns inte särskilt behagligt. Jag är övertygad om att det är antingen ägg eller smör jag inte tål, vilket tror ni? smör bör man väl tåla bättre än ägg?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Är du i början av lchf så är det nog bara så att kroppen rensar lite... smörj med fetkräm och stå ut några dar... ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Litet om äggallergi: http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Allergi-och-overkanslighet/Agg/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallra Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Du kan ju börja som lchftrollet föreslog, och blir det inte bättre kan du testa att utesluta ex. äggen någon månad och se om det har någon inverkan på dina eksem. (som man brukar göra när man utreder laktosintolerans t.ex.). Hoppas du blir av med eksemen snart och kommer tillrätta med allt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts