Linen Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Hej Jag undrar om periodisk fast kan göra att man går ner i vikt snabbare ? tänkte pröva detta. Tacksam för svar och om någon kan dela sin upplevelse av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Jag har inte gått ner ett gram på nästan 3 år med LCHF, men när jag började med periodisk fasta tog jag typ 7 kg på ett halvår. Nu har jag haft en platå igen, men står i alla fall still utan problem på den lägre vikten. Jag kör 5:2 med ca 20-22 timmars fasta, men det är för att det passar mej bättre än 16:8 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted April 20, 2014 Author Share Posted April 20, 2014 Jag har inte gått ner ett gram på nästan 3 år med LCHF, men när jag började med periodisk fasta tog jag typ 7 kg på ett halvår. Nu har jag haft en platå igen, men står i alla fall still utan problem på den lägre vikten. Jag kör 5:2 med ca 20-22 timmars fasta, men det är för att det passar mej bättre än 16:8 Ok tack då kanske det lossnar här Ha en fin dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Jag tycker 16:8 är ett mycket bra verktyg för att reglera/hålla vikten.Jag startade med 16:8 för ett år sedan. Innan dess hade jag alltid ätit stadig frukost. När jag då hoppade över frukosten(ca 500 kcal) och sedan åt som vanligt resten av dagen resulterade det i en viktminskning på några kg. Det bästa är att hungern minskar efter hand och det är lättare att hålla sig från småätande mellan målen. Nu tycker jag det känns helt naturligt och njutbart att börja dagen med en espresso utan tilltugg och sedan äta en stadig lunch 11.30. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted April 20, 2014 Share Posted April 20, 2014 Jag äter efter 14:10... 15:9 eller 16:8 litet beroende på hur dagen ser ut för mina aktiviteter och när jag blir hungrig. Jag börjar alltid dagen med en stadig morgonmat någongång mellan 0600-0830 och brukar sedan äta kvällsmat ca. 1600-1800... i enstaka fall något senare. Jag äter inte fler gånger om dagen än dessa två måltider. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Många av oss äter PF helt naturligt på LCHF! Grejen är väl att lyssna på sin kropp, sen så handlar det säkert om vad man äter oxå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Tack för svar känns som jag redan inte är lika hungrig när jag har mitt ätfönster och tänker fortsätta hoppas på viktnedgång nu...taggad Vill gärna höra om någon mer lyckats gå ner och hur lång tid det tog innan kroppen svarade för de peppar !!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Mina sista kilo fick jag bort genom något som liknar 5:2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Jag äter 16:8 för att jag trivs med det (har aldrig känt för att äta frukost). Ingen som helst påverkan på vikten. Jag testade 5:2, och var konstant hungrig; möjligen hade det funkat på vikten, men det var inget jag ville leva med (men jag ska testa igen och se om det kan ha varit en tillfällighet, eller om jag lade upp det fel på något vis) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 http://www.jonasbergqvist.se/blogg/2014/4/22/52-43-168-fett-oxidation-metabolt-syndromjag-reder-ut-allt-imorgon---kommer-du/ Ett tips för den som bor i Stockholm. Någon som ska gå? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Är ganska ny med LCHF (2mån) och har inte syfte att gå ner i vikt men kör typ 16:8. Äter frukost vid 5:00-6:00 och lunch vid 12. Kom på att det är nog 17:7 men med min livssituation fungerar det bra utan middag på kvällen. Tycker det är viktigt med energi på jobbet, men på kvällen behöver man ingen energi för att sova. Så det är också ett alternativ sista timmarna på fastan slipper jag alltså vara hungrig eftersom jag sover. Smart Hade ej fungerat med kolhydratsbaserad kost Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts