Jump to content

Periodisk fasta 16.8


Linen
 Share

Recommended Posts

Jag har inte gått ner ett gram på nästan 3 år med LCHF, men när jag började med periodisk fasta tog jag typ 7 kg på ett halvår.

Nu har jag haft en platå igen, men står i alla fall still utan problem på den lägre vikten.

Jag kör 5:2 med ca 20-22 timmars fasta, men det är för att det passar mej bättre än 16:8

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jag har inte gått ner ett gram på nästan 3 år med LCHF, men när jag började med periodisk fasta tog jag typ 7 kg på ett halvår.

Nu har jag haft en platå igen, men står i alla fall still utan problem på den lägre vikten.

Jag kör 5:2 med ca 20-22 timmars fasta, men det är för att det passar mej bättre än 16:8

Ok tack då kanske det lossnar här :) Ha en fin dag

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker 16:8 är ett mycket bra verktyg för att reglera/hålla vikten.Jag startade med 16:8 för ett år sedan. Innan dess hade jag alltid ätit stadig frukost. När jag då hoppade över frukosten(ca 500 kcal) och sedan åt som vanligt resten av dagen resulterade det i en viktminskning på några kg. Det bästa är att hungern minskar efter hand och det är lättare att hålla sig från småätande mellan målen. Nu tycker jag det känns helt naturligt och njutbart att börja dagen med en espresso utan tilltugg och sedan äta en stadig lunch 11.30.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Jag äter efter 14:10... 15:9 eller 16:8 litet beroende på hur dagen ser ut för mina aktiviteter och när jag blir hungrig. Jag börjar alltid dagen med en stadig morgonmat någongång mellan 0600-0830 och brukar sedan äta kvällsmat ca. 1600-1800... i enstaka fall något senare. Jag äter inte fler gånger om dagen än dessa två måltider.   

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tack för svar känns som jag redan inte är lika hungrig när jag har mitt ätfönster och tänker fortsätta :) hoppas på viktnedgång nu...taggad :) Vill gärna höra om någon mer lyckats gå ner och hur lång tid det tog innan kroppen svarade för de peppar !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag äter 16:8 för att jag trivs med det (har aldrig känt för att äta frukost). Ingen som helst påverkan på vikten. Jag testade 5:2, och var konstant hungrig; möjligen hade det funkat på vikten, men det var inget jag ville leva med (men jag ska testa igen och se om det kan ha varit en tillfällighet, eller om jag lade upp det fel på något vis)

Link to comment
Share on other sites

Är ganska ny med LCHF (2mån) och har inte syfte att gå ner i vikt men kör typ 16:8. Äter frukost vid 5:00-6:00 och lunch vid 12.

Kom på att det är nog 17:7 :) men med min livssituation fungerar det bra utan middag på kvällen.

Tycker det är viktigt med energi på jobbet, men på kvällen behöver man ingen energi för att sova.

Så det är också ett alternativ ;) sista timmarna på fastan slipper jag alltså vara hungrig eftersom jag sover. Smart :D

 

Hade ej fungerat med kolhydratsbaserad kost ;)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...