lordmetroid Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Tidigare har jag tyckt att bröd varit helt underbart ljuvligt men igår åt jag tre hemalagade hamburgare med bröd och några glas vin med familjen samt ett tunnbröd med ost för att avsluta kvällen. Upplevelsen var definitivt inget att sätt kryss i taket för. Brödet smakade ingenting... Absolut ingenting, det enda brödet tillförde till upplevelsen var att det var lite mjukt tuggmotstånd. Dock så blev jag täppt i näsan så som jag alltid blir av dessa förbaskade kolhydrater. Så för att verkligen vara säker på min upplevelse igår så gick jag till Burger King idag och köpte en Double Whopper(så klart utan pommes och med ett glas vanligt kranvatten). Tog en tugga med bröd och en tugga utan brödet. Brödet tillförde återigen absolut ingenting. Brödet kanske till och med gjorde smakupplevelsen dåligare så jag åt upp resten av burgaren utan brödet. Allt eftersom jag kom längre in i hamburgaren så bröt jag av brödet för att komma åt innehållet. Att skala hamburgare var en märklig upplevelse och något jag kommer att fortsätta med om jag går ut och äter på en hamburgarkedja med mina vänner. Efter måltiden var det första gången jag slängde något i komposten på en hamburgarrestaurang. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 På Max kan du få vilken burgare som helst som lowcarb med salladsblad i st f bröd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 På Max kan du få vilken burgare som helst som lowcarb med salladsblad i st f bröd Och på Burger King kan man beställa burgarna utan bröd. Man får då burgare, sallad, dressing mm i en burk istället. Fina blå plastbestick får man dessutom att äta med, så det blir lite mindre kladdigt än att "skala burgare". 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madde01 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Jag beställde en hamburgare utan bröd på Mc för ngt år sen. Fick den på en papptallrik, fick dock be om bestick. Men jag måste erkänna att det var nästan det äckligaste jag ätit i hela mitt liv, så för att kunna äta deras Hamburgare, så krävs ett bröd...... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Jag provade Max´s lowcarb-burgare en gång. Jag gillar inte deras burgare till att börja med, och den blir inte mer aptitlig av att läsa innehållsförteckningen, så där vill jag inte äta fler gånger. Tar hellre en vanlig QP på McD om det är så. Men i alla fall, Max´s lowcarbare var svår att äta, man får den inlindad i en massa sallad, som till skillnad från bröd inte suger upp dressingen bra, så det gick åt en jädra massa servetter för att kunna äta den utan att söla ner hela sig som en annan gris. My two cents. Men för den som gillar den kan det säkert vara ett intressant alternativ till en vanlig burgare med bröd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Vad bra att brödet var så tråkigt att du inte vill äta det! men du valde inte så roligt bröd att provsmaka, undrar om du hade tyckt ett surdegsbröd eller en sirapslimpa var tråkigt? nåja, nu kanske du inte ska testa, jag vill inte att du ska fastna i brödträsket! Och jättebra att man kan köpa fulburgare utan bröd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Jag provade Max´s lowcarb-burgare en gång. Jag gillar inte deras burgare till att börja med, och den blir inte mer aptitlig av att läsa innehållsförteckningen, så där vill jag inte äta fler gånger. Tar hellre en vanlig QP på McD om det är så. Men i alla fall, Max´s lowcarbare var svår att äta, man får den inlindad i en massa sallad, som till skillnad från bröd inte suger upp dressingen bra, så det gick åt en jädra massa servetter för att kunna äta den utan att söla ner hela sig som en annan gris. My two cents. Men för den som gillar den kan det säkert vara ett intressant alternativ till en vanlig burgare med bröd. Jo det är ju inte nåt som man äter on the go eller bakom ratten. Jag tycker det är fräscht och jag skulle aldrig frivilligt äta donken nångång utom deras fiskburgare som är godare än Max. Främst för att man alltid får vänta på en fiskburgare så den är nylagad till skillnad från de andra halvljumma maträtterna. Är det verklogen mer skit i Max än nån annan kedja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Jo det är ju inte nåt som man äter on the go eller bakom ratten. Jag tycker det är fräscht och jag skulle aldrig frivilligt äta donken nångång utom deras fiskburgare som är godare än Max. Främst för att man alltid får vänta på en fiskburgare så den är nylagad till skillnad från de andra halvljumma maträtterna. Är det verklogen mer skit i Max än nån annan kedja? Faktiskt så innehåller själva köttet på Max mer saker än bara nötkött. Exempelvis så innehåller köttet i just low-carb burger på Max följande: Svenskt nötkött, potatis, vatten, ägg, koksalt, natrium, potatisfibrer, potatismjöl, potatisstärkelse, buljong (köttbuljong, salt), kryddextrakt (rosmarin). Det är ju upp till var och en att välja om detta är något man vill äta eller inte men personligen så tycker jag att det är ok, den innehåller åtminstone inte gluten. Vad gäller dressingen så innehåller den följande: Vegetabilisk olja, tomatpuré, gurka, socker, senapsfrö, äggula, blomkål, morot, lök, ättika, salt, kryddor, modifierad stärkelse, surhetsreglerande medel (citronsyra), vinäger, paprika, konserveringsmedel (kaliumsorbat och natriumbensoat), arom Och sist men inte minst så innehåller osten: Ost, vatten, smör, komjölksprotein, Smältsalter(E331), torrmjölk, Vasslepulver, Salt, syra regulator (E270), Färg (E160a, E160e), Klumpförebyggande medel (E322), Solroslecitin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lordmetroid Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Ja, varför göra det enkelt och servera ren köttfärs, äkta majonäs och äkta ost när man kan krångla till det och tjäna en extra slant på utspädda och utblandade råvaror. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Ja, varför göra det enkelt och servera ren köttfärs, äkta majonäs och äkta ost när man kan krångla till det och tjäna en extra slant på utspädda och utblandade råvaror. Nej men frågan var om det är nån skillnad på de olika kedjorna. Jag kan inte säga att jag bryr mej eftersom snabbmat är ytterligt sällsynt öht då jag egentligen gillar att laga mat. Om jag återkqllar minnen tror jag nog att en Whopper är godast och allra godast var saligen avsomnade Clock som jag frekventerade 1979 i Uppsala då hamburgerrestauranger och pizzerior inte var uppfunna i Östersund. Dessutom kopte jag då ett halvkilo chokladgele eller vad det nu hette av och till och vräkte i mej... Det var på 47-kilostiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts