Popular Post lordmetroid Posted April 29, 2014 Popular Post Share Posted April 29, 2014 Jag hade flera anledningar till varför jag bestämde mig för att börja äta LCHF. Jag vill sitta komfortablare i flygplanssäten när jag reser utomlands. Jag behöde allt större doser av den medicin som jag är ordinerad på grund av ökad vikt. Jag började känna av den stora belastningen som min kropp utsatts för på grund av den enorma övervikten så som högt blodtryck och årkeslös. De senaste gångerna har det varit en oerhörd tortyr att klämma ner sig i 40cm bred stol under 9 til 12 timmar som en flygtur tar. Det har varit en baktanke med att äta LCHF sedan länge men jag har aldrig kommit till skott. När min läkare sedan ordinerade mig en högre dos av medicinering på grund av att mina värden var låga så bestämde jag mig för att sätta i verket och gå ner i vikt så att jag kan behålla den medicin som jag använder idag istället för alternativet med injektioner. Jag började den 20 mars då jag 180cm lång vägde 120kg. Idag väger jag runt 114,5 och mina byxor börja sitta lite väl fladdrigt(synd då jag verkligen älskar dessa byxor). 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Brallor går att sy in! Skäl att äta LCHF; min mamma är diabetiker och jag ville att hon skulle prova, och för att få henne att göra det så måste jag prova på mig själv först. Är själv rädd för diabetes, sockerknarkare och före detta överviktig, och övertygad om att LCHF är hälsosamt, därför har jag fortsatt. Vill äta LCHF livet ut, men slirar och ramlar ner i det svarta hålet ändå ibland tyvärr. Vägen är smal och diket är djupt! Mamma äter inte strikt LCHF men har ändå gått ner i vikt, blivit smalare kring midjan, fått bättre blodsocker, mindre ledvärk och kunnat minska ner på medicineringen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 OT:Har Metroiden monokel? Och slips?! Vilket spel är det ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts