Colaberoende Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Hej! Jag är ny här och skulle behöva lite tips och råd... Är Coka Cola beroende/powerking beroende, och har gått upp 15 kilo på 1 år och ALLT sitter på magen har börjat få förfrågningar om jag ska ha barn igen och jag hatar att se ut så här! Men jag kan inte sluta dricka det... Hjälp!!! Hur gör jag? Jag vill inte se gravid ut längre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Kör strikt LCHF med mycket fett och ät dig riktigt mätt den första tiden tills sockerberoendet försvinner så ska du se det löser sig. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Kan ju vara koffeinet du är beroende av, både cola och powerking innehåller koffein. Om du inte är sugen på annat sött är det förmodligen koffeinberoende. Drick då cola light/zero istället... Eller kaffe... Finns även en sockerfri powerking. Jag dricker cola light eller zero varje dag och det påverkar inte min vikt. Visst, sötningsmedel är inte heller så bra, men bättre än socker. Bra att minska mängden. Jag dricker mindre cola nu, men har svårt att sluta helt (har koffeinberoende och gillar inte kaffe). Om man dricker mera naturligt vatten och vänjer sig att äta naturlig mat blir det mindre frestande att äta/dricka onaturliga kemiska produkter. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Hej! Jag är ny här och skulle behöva lite tips och råd... Är Coka Cola beroende/powerking beroende, och har gått upp 15 kilo på 1 år och ALLT sitter på magen har börjat få förfrågningar om jag ska ha barn igen och jag hatar att se ut så här! Men jag kan inte sluta dricka det... Hjälp!!! Hur gör jag? Jag vill inte se gravid ut längre! För flera år sedan blev jag beroende av Coca-Cola efter en längre resa där det var den enda kylda drycken som fanns att köpa, vatten förvarades i rumstemperatur (+40º). I stället för att köpa 1,5/2-liters flaskor köpte jag 0,5 liters, bytte ut först en av dem mot Cola Light, sedan två, sedan tre o.s.v. tills jag bara drack Light. Sedan bytte jag ut en Cola Light om dagen mot mineralvatten, sedan två o.s.v. Med andra ord: trappa ned långsamt och byt gradvis ut Colan mot andra drycker. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Colaberoende Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 Tack för era svar! Ska genast försöka detta <3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Jag tror det vore klokt att ha förberett olika alternativa, snabba snacks som du kan ta till när suget är som värst. Tex: Brieost, korv eller nötter. Så när suget kommer så har du en strategi. Köp hem massa mineralvatten så får du det psykologiska drickabehovet stillat. Lycka till! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Colaberoende Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 Mm det är nog himla smart, tack för tipset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts