Jump to content

Felmeddelande Androidlur

Bellis73

Recommended Posts

Surfar gärna hit med mobilen, Android, använder dock inte Tapatalk. Använder det förenklade utseendet. På många av ämnena får jag felmeddelande när jag vill läsa, "problem med dataanslutningsbarhet, sidan innehåller för många serveromdirigeringar" och sidan visas inte, "web page not availible" står det. Ett annat ämne kan fungera utmärkt. Är det någon annan som råkar ut för samma? Har aldrig hänt mig på något annat forum.

Hälsningar

Maria

Surfade runt lite med min androidlur, hittade ett fel. När jag gått in på ett huvudämne och sen klickade på "next" fick jag bifogade felmeddelande. Samsung galaxy S3, dolphin webbläsare, mobilläget.

Hm. Funkade visst inte att bifoga en bild... Ett fel till :-)

Felmeddelandet sade: "Ett fel uppstod. Inställningarna för ämnesförteckningen som du skickade är inte giltiga. Vänöigen gå tillbaka och nollställ dina inställningar för ämnesfiltreringen."

• 2 weeks later...
Surfar gärna hit med mobilen, Android, använder dock inte Tapatalk. Använder det förenklade utseendet. På många av ämnena får jag felmeddelande när jag vill läsa, "problem med dataanslutningsbarhet, sidan innehåller för många serveromdirigeringar" och sidan visas inte, "web page not availible" står det. Ett annat ämne kan fungera utmärkt. Är det någon annan som råkar ut för samma? Har aldrig hänt mig på något annat forum.

Hälsningar

Maria

Jag får samma ibland.

En fråga... vad har ni för inställning för roaming i era telefoner ? Jag hade vissa problem med min nya mobil att komma åt olika sidor, tills jag ändra intställningen till att roaming är tillåten.

Roaming tillåten betyder att du låter telefonen surfa på andra operatörer än din egen, exempelvis när du är utomlands. Detta innebär troligen extra kostnader för dig, så se upp med det! Det skall inte behövas för att du skall kunna surfa i vanliga fall. Det skulle dock kunna bli så här om du har dålig täckning på din operatör där du befinner dig. Hoppas i så fall att det inte är hemma ;)

Om jag förstått det rätt går datatrafiken från mobiler mellan olika operatörer även här i Sverige. Det märks t.ex under bilfärd, men saknar så klart betydelse om man inte rör på sig. Då har nog problemet med något annat att göra.