Jump to content

Vågar inte väga mig

nabe

Recommended Posts

Ja och tycker det är svår att mäta, visar ju så olika. Vet att jag har gått ner i vikt eftersom jag gått från storlek 48 till 42-44, jippi! Är bara så nyfiken på vad jag nu väger men vågar inte (värsta ångesten). Tänker att om jag väger mer än vad jag tror så blir det sådant bakslag och ångest. Vad tycker ni? ska jag bemöta ev ångest och väga mig eller vara lyckligt ovetande?

• Like 4

Jag tänker också att många skriver att dom går ner i storlek på kläder men inte i vikt. Hur är det möjligt egentligen?

Muskler väger mer än fett. Du har väl sett Zepps tjej som väger 155 lbs i 2 versioner? Får man bort sladdret minskar man ju i storlek. Jag hade inte gått ner ett gram på LCHF i fjol somras, men gått ner 2-3 storlekar, så använd vågen ungefär som man använder horoskopet. Det är lite kul att titta på men inget man egentligen bryr sej om
  • Like 6

Muskler väger mer än fett. Du har väl sett Zepps tjej som väger 155 lbs i 2 versioner? Får man bort sladdret minskar man ju i storlek. Jag hade inte gått ner ett gram på LCHF i fjol somras, men gått ner 2-3 storlekar, så använd vågen ungefär som man använder horoskopet. Det är lite kul att titta på men inget man egentligen bryr sej om

jo muskler väger ju mer än fett, det tänkte jag inte på. Ej sett Zepps tjej, intressant..

Är ju nyfiken också, vad vågen visar. Jag har kämpat ganska så hårt mot mitt sötsug från den dagen jag gick över till lchf (ca 4mån sedan) men det börjar sakta ge med sig, tack och lov. Har klättrat på väggar och slitit mitt hår ;) . Känner ändå att jag så småningom måste använda mig av vågen för att hålla mig viktstabil. Lutar väl åt att den dagen jag får på mig strl:38-40 kommer jag väga mig. Skippar vågen för tillfället, törs helt enkelt inte.

• Like 3

Är ju nyfiken också, vad vågen visar. Jag har kämpat ganska så hårt mot mitt sötsug från den dagen jag gick över till lchf (ca 4mån sedan) men det börjar sakta ge med sig, tack och lov. Har klättrat på väggar och slitit mitt hår ;) . Känner ändå att jag så småningom måste använda mig av vågen för att hålla mig viktstabil. Lutar väl åt att den dagen jag får på mig strl:38-40 kommer jag väga mig. Skippar vågen för tillfället, törs helt enkelt inte.

Jag tycker att det är kul att väga mig...oavsett om det går bra eller dåligt...jag gillar lite nördiga prylar.... http://vitrine.withings.com/smart-body-analyzer.html ...man kan sen sitta och studera sina viktkurvor på datorn eller mobilen :-)

Synd att du inte vägde dig när du satte igång...om du inte gått ner i vikt hade du antagligen ändå minskat din fettmassa och det hade en sån våg visat...och det är ju fettmassan som är viktig att minska.  :)

• Like 2

Jag tycker det är jätte roligt med vågen. Jag väger mig varje dag samma tid runt 16:00 - 17:00 med samma arbetskläder så att jag får ett mer korrekt resultat. Jag bryr mig inte om jag går upp en dag eller ner en dag, som sagt det beror ju på om man skitit eller inte(en skit kan mycket väl väga ett par 100g(Jag har kontrollerat genom att väga mig för och efter toabesöket)). Det är trenden som är intressant och jag har lagt med ett glidande medelvärde på 5 dagar(2 invägningar bakåt respektive 2 invägningar framåt).

post-6165-0-14023300-1399481811_thumb.png

• Like 1

Jag tycker det är jätte roligt med vågen. Jag väger mig varje dag samma tid runt 16:00 - 17:00 med samma arbetskläder så att jag får ett mer korrekt resultat. Jag bryr mig inte om jag går upp en dag eller ner en dag, som sagt det beror ju på om man skitit eller inte(en skit kan mycket väl väga ett par 100g). Det är trenden som är intressant och jag har lagt med ett glidande medelvärde på 5 dagar(2 dagar bakåt respektive 2 dagar framåt).

attachicon.gif2014-05-07-185112_1280x800_scrot.png

Jag är också "kurvnörd". Grattis till den fina trenden!

I spent my entire career waiting patiently for the right situation that would produce the picture below.

155-lbs-before-and-after.jpg

Now that you are done staring in amazement, eyes darting back and forth between the two Debs and down to “155lbs” to make sure you read it right, let this information really sink in.  Let it change your perspective to something healthier.  Forever!

Now go throw away your scale.

• Like 5