Tinglie Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jag har kört lchf i ca en månad. Sen ballade jag ur i en vecka och åt väldigt dåligt..mycket socker!Jag tog mig i kragen och har nu ätit lchf i en vecka. Första dagarna hade jag diarré. Igår började det bli bättre och idag blev jag lite rädd på toan. Varning för äckel och beskrivning!! Det var alltså som blandat ljust och lite mörkare ihoppressat. Alltså som tjocka trådar ihoppressat. Hårt. Är det nån rensning av beläggning i tarmen eller bör jag söka vård?Jag har alltid förr haft problem med lös mage med flera toabesök per dag. Men förra omgången av lchf blev magen helt perfekt. Men så kom detta nu Jag har haft magknip till och från sen i lördags (torsdag idag). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jag har kört lchf i ca en månad. Sen ballade jag ur i en vecka och åt väldigt dåligt..mycket socker! Jag tog mig i kragen och har nu ätit lchf i en vecka. Första dagarna hade jag diarré. Igår började det bli bättre och idag blev jag lite rädd på toan. Varning för äckel och beskrivning!! Det var alltså som blandat ljust och lite mörkare ihoppressat. Alltså som tjocka trådar ihoppressat. Hårt. Är det nån rensning av beläggning i tarmen eller bör jag söka vård? Jag har alltid förr haft problem med lös mage med flera toabesök per dag. Men förra omgången av lchf blev magen helt perfekt. Men så kom detta nu Jag har haft magknip till och från sen i lördags (torsdag idag). Du kan säkert vänta några dagar för att se hur det utvecklar sig. Det beror nog på omställningen och vad du har ätit. Blir det inte bättre inom några dagar tycker jag att du ska söka vård. Obs! Jag är inte på något sätt sjukvårdsutbildad så om du är orolig tycker jag att du ska ringa Vårdguiden i ditt län (http://www.1177.se/Stockholm/) eller ringa din vårdcentral och prata med distriktssköterskan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flæskesvær Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jag skulle avvakta ett par dagar till. När magen har varit utan mjöl och socker länge och sen blir bombarderad av det så ballar den nämligen också ur. Ge den lite tid så repar den sig nog. Skulle magknipet däremot fortsätta så är det ju alltid bra att kolla upp det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jag är ingen läkare men kan rekomendera att prova resistent stärkelse (RS) Blanda 3msk potatismjöl med kallt vatten och ta det som en snaps. kallt potatismjöl påverkar inte blodsocker och endast 2-3% är digererbara kolhydrater. Samtidigt som tarmen får alla nyttigheter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinglie Posted May 8, 2014 Author Share Posted May 8, 2014 Jag är ingen läkare men kan rekomendera att prova resistent stärkelse (RS) Blanda 3msk potatismjöl med kallt vatten och ta det som en snaps. kallt potatismjöl påverkar inte blodsocker och endast 2-3% är digererbara kolhydrater. Samtidigt som tarmen får alla nyttigheter! Hur mycket vatten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jag är ingen läkare men kan rekomendera att prova resistent stärkelse (RS) Blanda 3msk potatismjöl med kallt vatten och ta det som en snaps. kallt potatismjöl påverkar inte blodsocker och endast 2-3% är digererbara kolhydrater. Samtidigt som tarmen får alla nyttigheter! Om magen redan är konstig så skulle inte jag rekommendera att börja med 3 msk potatismjöl direkt, 1 tsk till att börja med är nog i så fall mer passande. Själv skulle jag nog vänta med att testa potatismjöl tills magen är sig själv igen. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinglie Posted May 8, 2014 Author Share Posted May 8, 2014 Jag funderar på om det var tarmplack. Tarmarna kan väl rensas såhär i början?Magknipet har blivit mindre igår och idag, det är ju nått positivt iaf. Men man blir ju lite nojjig ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Om magen redan är konstig så skulle inte jag rekommendera att börja med 3 msk potatismjöl direkt, 1 tsk till att börja med är nog i så fall mer passande. Själv skulle jag nog vänta med att testa potatismjöl tills magen är sig själv igen. Det kan vara rimligt ja att trappa upp.... Det har i alla fall bättrat min mage Hur mycket vatten? jag brukar blanda så lite som möjligt, så det precis går att röra ut... tror det är ungefär lika mycket vatten... ju snabbare jag dricker det ju mindre äckligt är det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Om du dricker potatismjöl så bli inte förvånad om bajset är svart, så blev det för mig de första dagarna. Och mer besök på dass också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bullen344 Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Jag funderar på om det var tarmplack. Tarmarna kan väl rensas såhär i början? Magknipet har blivit mindre igår och idag, det är ju nått positivt iaf. Men man blir ju lite nojjig ändå Bara som en inflikning. Tarmplack (eller mucoid plaque som det kallas på engelska) är hokuspokus som visst folk inom alternativmedicin använder för att sälja diverse detox- och cleansingkurer. Vissa verkar tro stenhårt på detta fenomen, men fenomenet är icke existerande i vetenskapen. Om du fortfarande tvivlar så kan du fråga en endoskopiläkare som dagligen inspekterar folks tarmar med ljus och lykta. Jag kan garantera att de aldrig sett röken av detta s.k. plack. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inga-lill Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Har haft nåt liknande !! Efter ett par år med LCHF, sega remsor.... inget magknip vad jag kommer ihåg.....nånting händer med magen, ialla fall....candida ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Tror också på candida... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts