Jump to content

Test av potatismjölets effekt på blodsocker (morgon)

Peter B
 Share

Recommended Posts

Ja, jag tillhör ju den lyckliga skara som kunnat funka med rs i form av potatismjöl.

Jag funderar lite om det kan ha ytterligare orsaker än en ganska liberal lchf. Helt enkelt, är jag skitigare än flertalet? Jag bor på landet och jag odlar. Fingrarna i jorden, hackan i handen. Egna kryddor som ju alltid har lite jord på sig (till skillnad från den krukodlade). Jag har dessutom två skitungar (även kallat hundar). En hund är en varelse som äter skit och sen slickar på mig! Plus att den äter levande föda, och slickar på mig. Sover i min säng med alla sina egna husdjur i sina tjocka lapphundspälsar.

Jag jämför min tillvaro på landet med släktingars i stan, utan djur. Man tränar i gym och duschar ständigt och jämt. Osv.

Hela tillvaron och vad du gör i den skapar din tarmflora.

• Like 2

Nog för att detta är intressanta spekulationer men en liten reflektion:

Med detta tankesätt kan förbättring av resistent stärkelse tolkas som bevis på att bakterierna behövde näring, medan försämring också tolkas som tecken på att bakterierna behöver näring.

Antagligen kan frånvaro av effekt också på något vis bero på att bakterierna behöver näring. ;)

Jag har tagit 1 msk varje kväll en tid...och nu är det stopp med att gå på "stortoa" varje dag..blir nästan lite orolig...för nu är det 5 dar...

När man talar om trollen... Den kortkedjiga fettsyran acetat (som är ättiksyra minus en väte) verkar aptitdämpande, i alla fall på möss:

http://www.nature.com/ncomms/2014/140429/ncomms4611/full/ncomms4611.html

Det gör Ketos och MCT oxå.. kan det finnas ett samband?

Annars så lär vanlig vinäger vara full av acetat.. en vinigrett på grönisarna kanske?