Jump to content

Lukten av nybakat bröd gör mig illamående

Athenasmatte
 Share

Recommended Posts

Hej!

Innan jag började på LCHF så älskade jag "doften" av nybakat bröd. Nu, efter 3 år på LCHF, har jag märkt att det istället luktar illa- lukten gör mig illamående! Någon annan som upplever samma sak? Hmm, kanske för att jag faktiskt mår illa om jag äter det?  :P

Jag reagerar även när jag går förbi lösgodiset, frukten och bakelser i affären; det luktar så fruktansvärt sött att det luktar riktigt illa!!

• Like 1

Nej men guud så gott det luktar. För att inte tala om nybakta kanelbullar, doftar ljuvligt. Har visserligen bara ätit lchf några månader. Skulle dock önska att det inte doftade så gott.

• Like 1

Jag älskar doften av nybakt bröd men äntligen har jag kommit förbi suget av att köpa. Jag bara njuter av det som doften av kryddor eller blommor.

Doften av godis har jag alltid haft svårt för sen jag jobbade i godisfabrik i 20-årsåldern. Det gjorde mej livslångt vaccinerad av geleråttor och liknande prylar. Vi fick äta hur mycket missbildat vi ville och det gjorde man bara första veckan

• Like 2

Åh, jag älskar doften av nybakt bröd! Och jag har ätit LCHF i tre år, så jag lär väl få leva med det. Försöker göra som stoscha och tänka på det som lukten av blommor. Hur ljuvligt det än doftar, så har jag trots allt aldrig varit sugen på att tugga i mig tulpaner eller liljekonvaljer.  ;)

• Like 2

Nej men guud så gott det luktar. För att inte tala om nybakta kanelbullar, doftar ljuvligt. Har visserligen bara ätit lchf några månader. Skulle dock önska att det inte doftade så gott.

Men får du ont i magen om du äter bröd? Eller går du på LCHF av andra anledningar? Kanske kan bero på det? Jag kanske numera förknippar bröd med ont i magen, kanske därför det luktar illa  :huh:

Det söta kommer du nog att märka av senare! Tog nog mig flera månader på LCHF innan jag började reagera på det!

Åh, jag älskar doften av nybakt bröd! Och jag har ätit LCHF i tre år, så jag lär väl få leva med det. Försöker göra som stoscha och tänka på det som lukten av blommor. Hur ljuvligt det än doftar, så har jag trots allt aldrig varit sugen på att tugga i mig tulpaner eller liljekonvaljer.  ;)

Men får du ont i magen om du äter bröd? Det kan kanske vara så att jag numera förknippar lukten med ont i magen, att det är därför det luktar illa?

Riktigt söta dofter, som från karamellkokeri, godisaffärer eller riktigt söta bak kan få det att vända sig i magen på mig. Men doften av nybakat matbröd eller kanelbullar kommer jag nog alltid ranka som en av de främsta. Liksom smaken av nygräddat bröd med smältande smör på toppen...

• Like 1

Men får du ont i magen om du äter bröd? Det kan kanske vara så att jag numera förknippar lukten med ont i magen, att det är därför det luktar illa?

Jäpp, magen blir knas och därför är det inte så svårt att avstå. Men gott luktar det ändå.