Jump to content

Väldigt lös i magen

Recommended Posts

Jag tror inte det är LCHF i sig. Din vän äter något som han/hon inte tål. Ta reda på om några nya matvaror har lagts till kosten.

Efter att ha slutat med gluten fick jag problem med potatis, det visar sig att potatis korsreagerar med gluten.

Här en lista på med gluten korsreagerande föda på engelska,

Rye, Barley, Spelt, Polish Wheat,  Milk , Chocolate , Oats, Yeast, Coffee, Sesame, Buckwheat, Sorghum , Millet, Hemp, Amaranth, Quinoa, Tapioca, Teff, Soy, Egg, Corn, Rice, Potato.

• Like 1

jag är också lös i magen trots strikt lchf. Jag besöker toa 5-6 gånger/dag, och när det behövs, så behövs det NU. Kokosfett kan jag absolut inte ha i kaffet etc. som de flesta säger är så bra för magen. Ojoj, då sitter jag på dasset hela dan + ännu längre. 

För det mesta läser vi om hur man ska slippa förstoppning, men alla vi andra då? Jag förstår inte. Jag har ätit lchf i snart 5 år, och det har varit likadant hela tiden. Har även plockat bort mjölkprodukter, men icke..  Dock kan jag få liite lättnad för magen om jag äter lite kokt kålrot nån gång i veckan. '

Men jag har fått så mycket andra hälsofördelar, så jag lever med denna mage, och fortsätter försöka hitta nån lösning på problemet.

jag är också lös i magen trots strikt lchf. Jag besöker toa 5-6 gånger/dag, och när det behövs, så behövs det NU. Kokosfett kan jag absolut inte ha i kaffet etc. som de flesta säger är så bra för magen. Ojoj, då sitter jag på dasset hela dan + ännu längre. 

För det mesta läser vi om hur man ska slippa förstoppning, men alla vi andra då? Jag förstår inte. Jag har ätit lchf i snart 5 år, och det har varit likadant hela tiden. Har även plockat bort mjölkprodukter, men icke..  Dock kan jag få liite lättnad för magen om jag äter lite kokt kålrot nån gång i veckan. '

Men jag har fått så mycket andra hälsofördelar, så jag lever med denna mage, och fortsätter försöka hitta nån lösning på problemet.

Jag går också på toaletten 3-4 gånger om dagen (vilket enligt de flesta är mycket)- men innan jag började på LCHF så var det ännu oftare! Började på LCHF på grund av magproblem, så de har blivit mycket bättre. 3-4 gånger om dagen är i alla fall bättre än 8-9 gånger om dagen tänker jag  :P 

Vi borde få bidrag av vården till toalettpapper haha  ;)

Har en bekant som efter en tid på lchf blev fruktansvärt lös i magen.

"Fick springa på toa typ 40 ggr om dan".

Någon som har någon idé om vad det kan bero på?

Har själv träffat en person som hade så kallad "fettallergi"- han blev helt enkelt dålig i magen av fett! Kanske kan det vara det din vän har? Han kan ju testa att dra ner på fettet (eller kanske ta bort mejerivaror?) och se om det hjälper!