smarkebo Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Har nu börjat inta resistent stärkelse. (För den som inte vet vad det är, se: http://www.kostdoktorn.se/ar-potatismjol-lchf-om-resistent-starkelse) Jag tänkte att det blir lätt och smidigt att ta om jag rör ut det i min ryska jogurt på morgonen. Men sedan kom jag på att jag dricker te också. Kan det finnas risk att teet värmer upp potatismjölet i magen även om jag inte dricker det exakt samtidigt med jogurten? Då kanske det finns risk att det inte är resistent längre, tänkte jag. Åsikter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Har du 50-60 grader eller mer i magen så är det nog fara på taket.. men om du är skapt som de flesta andra utav oss och ligger runt 37 grader invärtes så lär det knappast påverka. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smarkebo Posted May 11, 2014 Author Share Posted May 11, 2014 Hehe. Min generella temperatur i magen är ganska sannolikt som hos andra människor. Men jag vet inte om den fläckvis kan överskrida den temperaturen just när teet kommer ner. Jag vet inte om dess temperatur håller sig så långt som ner i magen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Om du verkligen skulle dricka så mycket hett te så att du skulle kunna påverka temperaturen nere i magen mer än några enstaka grader så lovar jag dig att du inte kommer att bekymra dig över vad som har hänt med den resistenta stärkelsen i din mage när du kastar dig på mobilen för att ringa 112 för akuta brännskador i mun och hals ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smarkebo Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Tack Per Riktigt där är jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts