Jump to content

Erfarenheter, tips på Turkiet, all inclusive, charter?

Bladet
 Share

Recommended Posts

Planerar en resa till Turkiet med barn.

Hur ska jag veta om hotellet har lchf aktiv mat?

De hotellbilder som visas är antingen på fruktbuffeer (vackra) eller div. kolis-sallader?

Ofta? Kan man köpa nåt enkelt på stranden. Vad brukar det vara? Önskar musslor frästa i olivolja. Är det Turkiskt? Hur vet man om hotellet har temakvällar?

Småknasiga frågor, men vill hålla mej strikt då kolisar triggar min översättning/bullemi.

Ser fram emot svar

Var i Side i påskas.. på helpension.. dvs två måltider om dagen.. funkade finfint.. det var alltid ris till det mesta.. vilket jag inte åt.

Mycket grönsaker och youghurtröror till allt.. oså några konstiga efterrätter som jag alldrig begrep vad det var.

Tror att All inclusive innebär.. förutom lagad mat tre gånger om dagen, lokal läsk/vin/drinkar, snacks, glass?

Tror du klarar dig på de tre lagade måltiderna?

Jag tycker det går riktigt bra att äta LCHF i Turkiet, bor där på vintrarna sen 11 år. Bufféerna brukar vara bra, det finns alltid smör i små förpackningar, Tereyagi heter de. Ägg ingår alltid på frukosten, ostar, korvar, gröna bladgrönsaker, tomat, gurka.

På lunch och middag kan du hålla dig till kött och grönt som finns i stor variation. Köp gärna med ett eget paket smör från nån supermarket till middagen. Pinar har det godaste smöret, osaltat men har en god syra. Allt smör har 82% fetthalt så det smälter inte lika lätt. 

Här kan du läsa en del tips från mina resor :)

http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/category/0-3-restips-och-bilder-fran-mina-langresor-till-medelhavet/

• Like 2