Henning Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Hej, jag bor i Stockholm och vill börja äta mer fetare delar på djur. Organ som hjärna har man aldrig ätit förut . Hursom, finns det någon som har någon bra återförsäljare eller annan erfarenhet, tips eller så kring vart man kan få tag på billigt och bra kött. Skriv det då gärna här under! Märgben från friska djur är jag också ytterst intresserad av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sugiyama Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Hej, det beror på vad du räknar som Stockholm och om du kan tänka dig att åka en bit. På husa gård i Vallentuna köper jag gris och lamm, de har även nöt från gräsätande djur. Vid Stallarholmen finns Äleby gård som säljer vilt av alla slag, levererar till Stockholm mot avgift. Tomasbo levererar till dörren, nötkött. Jag beställer ofta från gröna gårdar som levererar till Cajsa Warg på söder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Tack för tipsen! ska kolla runt lite där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts