MonJoh56 Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Hur påverkas min låga ämnesomsättnig av LCHF? Jag har en sköldkörtel som inte fungerar och äter därför Levaxin. Det är många som gör det, men jag har inte sett någon information om ex.vis hur detta påverkar viktminskning. Jag har försökt äta LCHF i 2 månader drygt, men vågen står still. Mitt midjemått har minskat med nån cm. Äter yoghurt med bär och ett ägg till frukost, kan det vara därför, har det med min sköldkörtel att göra eller kan jag göra nåt annat fel? Jag är 156 lång och väger över 80 kg, behöver verkligen gå ned i vikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Hur påverkas min låga ämnesomsättnig av LCHF? Jag har en sköldkörtel som inte fungerar och äter därför Levaxin. Det är många som gör det, men jag har inte sett någon information om ex.vis hur detta påverkar viktminskning. Jag har försökt äta LCHF i 2 månader drygt, men vågen står still. Mitt midjemått har minskat med nån cm. Äter yoghurt med bär och ett ägg till frukost, kan det vara därför, har det med min sköldkörtel att göra eller kan jag göra nåt annat fel? Jag är 156 lång och väger över 80 kg, behöver verkligen gå ned i vikt. Ge det lite tid. Jag har (mig veterligen) inga problem med sköldkörteln, men min kropp behövde ett år för att återställa saker och ting innan det hände nåt på vågen. Sen kan man ju inte säga något om hur du äter utifrån vad du äter till frukost. Vad äter du resten av dagen? Men jag tror att du behöver bara komma igång med kosten, ta dig igenom alla omställningsbesvär, lära dig sammanhangen innan du börjar mixtra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Jag äter också levaxin för sköldkörteln, låg ämnesomsättning. Jag har gått ner flera storlekar i kläder och dom runt omkring mig säger att jag måste gått ner massor (vågar ej väga mig) sedan januari. Hur som.. Det kan vara så att du behöver strikta till det lite, skippa mjölkprodukter, bär osv, se om det gör skillnad efter nån månad. Eller ge det lite längre tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Två månader ät nada. Hur länge tog det för dej att dra på dej övervikten? För precis ett år sen hade jag exakt samma vikt och längd som du, vågen hade inte rört sej ett gram på 2,5 år med LCHF. MEN jag hade minskat 2 storlekar. Komplettera vågen med måttband och ge det minst en månad till så du får en trygg kropp som är säker på att det inte kommer en ny svältperiod. Sen kan du börja skruva lite. Själv fick jag bort 7 kg på ett halvår med periodisk fasta. En trevlig bieffekt eftersom jag fastade för hälsans och inte viktens skull. Jag äter också levaxin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 För många är inte Levaxin tillräckligt, de kan behöva T3 som i Lio eller NDT för att normalisera ämnesomsättning tillräckligt för att kunna gå ner i vikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts