Anne Eriksson Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Nån som känner igen detta, eller är det bara jag som försöker leva såhär? Denna stränga diet är det enda som hjälper mot min stressproblematik och utmattningsdepression... Nån gång ibland unnar jag mig en macka eller frukt till fikat. Mörk choklad är också svårt att motstå! Antagligen är jag väl sockerberoende... Hur gör ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Nån som känner igen detta, eller är det bara jag som försöker leva såhär? Denna stränga diet är det enda som hjälper mot min stressproblematik och utmattningsdepression... Nån gång ibland unnar jag mig en macka eller frukt till fikat. Mörk choklad är också svårt att motstå! Antagligen är jag väl sockerberoende... Hur gör ni? Jag klarar helt klart mindre stress när äter jag mer kolhydrater. Jag märkte det när jag fick nya mer hektiska arbetsuppgifter och samtidigt tänkte äta mer liberalt men jag fick backa helt enkelt och strikta upp. Nej, äter varken macka eller frukt till vardags. Ibland äter jag lite glutenfritt bröd på helgerna och aldrig frukt men bär. Choklad klarar jag nog men jag föredrar faktiskt ketobollar som godis. Edit: Äter nu LCHF utan gluten och mjölkprodukter, ägg och ska dra ned på nötter, som jag äter ganska mkt, för att få bort sista av värken i mina leder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 PMS dieten menas det choklad? Själv kollapsarmagen mer eller mindre varje gång min pms går igång, för jag ökar omedvetet kolhydraterna men ska försöka undvika det nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne Eriksson Posted May 12, 2014 Author Share Posted May 12, 2014 PMS- dieten handlar mycket om att undvika eller helt avstå från centralstimulantia: socker, alkohol, koffein, kakao, guarana, tein osv. Inget uppiggande eller nervlugnande, alltså... Finns tyvärr inte jättemycket om det här på nätet, jag hittade några artiklar genom att googla och via olika hälsoforum on-line...Starka allergener är också bra att undvika. Jag har t ex slutat äta färska tomater och nötter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Jag äter ketogen stenålderskost som även är ägg och nötfri, räknas det? Men jag konsumerar en del kakao (dock inte choklad). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts