Leopold Roos Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Om det blir bra väder vore det roligt att få igång en större picknick i Hagaparken den 29e Maj (kristi himmelsfärd).Jag kommer göra ett blogginlägg om våra träffar framöver på Kostdoktorn.se - om detta och tidigare träffar, så kanske vi kan få ihop ett större gäng. Återkommer om tider/väderprognos när det närmar sig. Edit: Idag lördag ser det ut som det kommer bli strålande väder på torsdag. Vi ses kl 11 och framåt vid fältet framför Koppartälten i Hagaparken. Med tag gärna picknick. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Om det blir tidigt, sådär 11-12 ungefär kommer jag gärna. Hoppas på finväder 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Det vore förstås kul med en ordentligt stor picknick, med riktigt många deltagare. För er som inte varit med förr kan jag bara säga att det är roligt att få ansikten till signaturerna här på forumet. Vissa känns ju som gamla vänner, trots att man aldrig setts i verkliga livet. Det finns några jag är extra nyfiken på, inga namn nämnda... Nu är jag inte helt säker på att jag själv kan just denna träff, men jag unnar er andra en riktigt trevlig dag! Dessutom är det ju så enkelt med picknick, man behöver inte OSA, bara dyka upp. Och duka upp. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Kan inte heller kristi himmelfärd men 6 juni kan jag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Kan inte heller kristi himmelfärd men 6 juni kan jag Då ses vi i Hagaparken och lyssnar på Opera! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Ja är det inte många som kan ställer jag in så klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Jag kommer gärna 29 maj men på nationaldagen är jag i Berlin. Planerar att äta på paleokrogen Sauvage där. /may Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Tycker absolut att datumet ska stå fast, förhoppningsvis är det många som kommer. Om inte, ändå väldigt trevligt för dem som kan vara med. Roddar i kalendern just nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Verkar inte vara en enda som kan komma än mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Jodå, det är flera. Dessutom har det tidigare alltid tillkommit ett antal precis dagarna innan. Jag kan sannolikt, eventuellt med bihang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Okay va bra, då knåpar jag ihop ett blogginlägg om detta ikvälll eller imorn. Inte roligt att vara helt själv på sådana här saker. Om någon kan ta med Kubb eller liknande vore nice. Jag har massa sådant men de är i annan stad nån vecka till. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Okay va bra, då knåpar jag ihop ett blogginlägg om detta ikvälll eller imorn. Inte roligt att vara helt själv på sådana här saker. Om någon kan ta med Kubb eller liknande vore nice. Jag har massa sådant men de är i annan stad nån vecka till. Inte äta Kubb på en LCHF-träff! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Inte äta Kubb på en LCHF-träff! ...man ska aldrig säga aldrig (eller inte). Det kanske blir celebert besök: http://jamesbond.wikia.com/wiki/Jaws Det är något särdeles paleolitiskt över den karaktären. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 ...man ska aldrig säga aldrig (eller inte). Det kanske blir celebert besök: http://jamesbond.wikia.com/wiki/Jaws Det är något särdeles paleolitiskt över den karaktären. Ja, fast den tandställningen passar kanske bättre till knäck eller krocket 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 ...man ska aldrig säga aldrig (eller inte). Det kanske blir celebert besök: http://jamesbond.wikia.com/wiki/Jaws Det är något särdeles paleolitiskt över den karaktären. Tiny Tom, jag tycker verkligen att DU ska dyka upp och vara det celebra besöket. Det skulle vara underbart att få ett ansikte till alla klokheter du skriver här på forumet Jag tycker fö att alla stammisar ska ta en tur till huvudstaden den 29 maj! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Tiny Tom, jag tycker verkligen att DU ska dyka upp och vara det celebra besöket. Det skulle vara underbart att få ett ansikte till alla klokheter du skriver här på forumet Se länken ovan som en uppvärmning. En dag så... (Man kanske skulle uppdatera profilen måhända så länge.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Jag är beredd att slänga in en muta, Tiny Tom. Om du dyker upp, så dukar jag upp. Till dig Nå, vad äter du helst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Jag är beredd att slänga in en muta, Tiny Tom. Om du dyker upp, så dukar jag upp. Till dig Nå, vad äter du helst?Haha, en dag som sagt... Tja, det är väl den gamla vanliga blandkosten då som får snålvattnet att rinna...eller var det försvinna? Nej, den dagen så får det gärna vara något kött med nästan-vad-som-helst-som-sådana-som-vi-brukar-äta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Hehe ja kom dit . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Inte äta Kubb på en LCHF-träff! Alternativa lekar på förslag är att kasta trädstammar och stenblock. Eller kanske kottar. Klart paleo. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Just idag bjuder Stockholm på fullkomligt strålande sommarväder. Hur ser då prognosen ut för nästa torsdag? Jo, helt OK om än inte lika strålande. 20+ och växlande molnighet enligt SMHI och Klart.se. Håller tummarna för fint väder! Vilka är det nu som planerar att närvara? Och när ses vi? Lunchtid eller senare? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Jag är gärna med. Kan hela dagen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Mycket stor chans vändret hinner ändras på 10dagar. Men jag ska vara där. Tar med picknick o nån frisbee. Tänker träna lite akrobatisk oxå . Sticker dit kl 11 o stannar länge om det inte är dåligt väder. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Mycket stor chans vändret hinner ändras på 10dagar. Men jag ska vara där. Tar med picknick o nån frisbee. Tänker träna lite akrobatisk oxå . Sticker dit kl 11 o stannar länge om det inte är dåligt väder. Kanske dottern följer med och hjular med dig, Leo! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Jag kommer 11,00 med bihang. Stannar inte så länge men tillräckligt för att äta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 Nu ser det ut o bli riktigt bra väder. Nu är det säkert detta event blir av. Ses kl 11 och framåt på fältet framför koppartälten vid Hagaparken. Ska skriva ihop ett blogginlägg idag som Andreas kan lägga ut snart. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Så fort vi har fått tag i någon bra bild om detta kommer Andreas posta mitt blogg inlägg. Är det någon från de tidigare träffarna som har tagit någon bild man kan använda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Jag har inte knäppt någon bild men om du hittar någon vill jag inte vara med. Hoppas det är okej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Jag har inte knäppt någon bild men om du hittar någon vill jag inte vara med. Hoppas det är okej. Detsamma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Klart att det alltid är okey att inte vara med. Enligt pul är det tom olagligt om jag lägger ut bilder där de som är med säger nej. Men är det okey era forum namn står med i texten? Det får nog bli en allmän bild på Hagaparken istället. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Forumnamn är helt okej :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aylin Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Jag kommee gärna vad sägs om att göra ett facebookevent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Verkar som "den svenska sommaren" hann anlända... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Verkar som "den svenska sommaren" hann anlända... ...och dra förbi. Underbart är kort. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Ja vi får klä oss lite varmare . Men vi kan ha skoj ändå. Om inte annat så får ni se mig som på min avatar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Hej Har inte varit så aktiv på de här sidorna så jag har helt missat det här eventet. Är redan upptagen på torsdag men om det blir något mer tillfälle så kommer jag gärna. Kul att träffa likasinnade och framför allt att ses lite sådär spontant utan krav :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Mmmm ska se ifall jag kan dyka upp och samtidigt ta med lite annat LCHF folk (läs mina följeslagare). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Jag kommee gärna vad sägs om att göra ett facebookevent? Gjort redan, iallafall för mina vänner. Men gjorde det publikt nu: https://www.facebook.com/events/651053631641754/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Jag dyker också upp vid 11-snåret. Håller tummarna för lite sol! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Vädret ser väl hyfsat ut ändå, ses imorgon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Ja det blir bättre o bättre . Tar någon mer med nåt utomhusspel? Ju mindre tunga saker jag slipper släpa på på cykeln dest bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Välkomna idag. Hinner ni inte till 11, så går det bra att droppa in timmar framöver . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 7 st här nu o flera kommer. Så här ser vi ut: 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Vem är jämtlänning i sällskapet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Jag :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Tusen tack för mycket trevlig träff i strålande sol, besöksrekord tror jag minsann! Leo, du kan väl sammanfatta det hela sen? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Vart helt slut efteråt. Hemma typ halvfem. Sååå hård motvind dit och hem (2mil cykling), massa akrobatik och frisbee och är nu mör i kroppen. Somnade ett par timmar när jag kom hem. Allt som allt var vi uppåt 12st. superbra väder, iallafall där vi hittade lä. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Vart helt slut efteråt. Hemma typ halvfem. Sååå hård motvind dit och hem (2mil cykling), massa akrobatik och frisbee och är nu mör i kroppen. Somnade ett par timmar när jag kom hem. Allt som allt var vi uppåt 12st. superbra väder, iallafall där vi hittade lä. Tack för att du ordnade sammankomsten! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts