Jump to content

Stockholm - Träff nr7, 2014-05-29 Picknick på Haga Parken

Leopold Roos

Recommended Posts

Om det blir bra väder vore det roligt att få igång en större picknick i Hagaparken den 29e Maj (kristi himmelsfärd).
Jag kommer göra ett blogginlägg om våra träffar framöver på Kostdoktorn.se - om detta och tidigare träffar, så kanske vi kan få ihop ett större gäng.

Återkommer om tider/väderprognos när det närmar sig.

Edit: Idag lördag ser det ut som det kommer bli strålande väder på torsdag.

Vi ses kl 11 och framåt vid fältet framför Koppartälten i Hagaparken.

Med tag gärna picknick.

• Like 7

Det vore förstås kul med en ordentligt stor picknick, med riktigt många deltagare. För er som inte varit med förr kan jag bara säga att det är roligt att få ansikten till signaturerna här på forumet. Vissa känns ju som gamla vänner, trots att man aldrig setts i verkliga livet. Det finns några jag är extra nyfiken på, inga namn nämnda... ;) Nu är jag inte helt säker på att jag själv kan just denna träff, men jag unnar er andra en riktigt trevlig dag! Dessutom är det ju så enkelt med picknick, man behöver inte OSA, bara dyka upp. Och duka upp.

• Like 3

Okay va bra, då knåpar jag ihop ett blogginlägg om detta ikvälll eller imorn. Inte roligt att vara helt själv på sådana här saker. Om någon kan ta med Kubb eller liknande vore nice. Jag har massa sådant men de är i annan stad nån vecka till.

• Like 1

Okay va bra, då knåpar jag ihop ett blogginlägg om detta ikvälll eller imorn. Inte roligt att vara helt själv på sådana här saker. Om någon kan ta med Kubb eller liknande vore nice. Jag har massa sådant men de är i annan stad nån vecka till.

Inte äta Kubb på en LCHF-träff! :P  ;)

• Like 4

...man ska aldrig säga aldrig (eller inte). Det kanske blir celebert besök:

http://jamesbond.wikia.com/wiki/Jaws

Det är något särdeles paleolitiskt över den karaktären. ;)

Tiny Tom, jag tycker verkligen att DU ska dyka upp och vara det celebra besöket. Det skulle vara underbart att få ett ansikte till alla klokheter du skriver här på forumet :)

Jag tycker fö att alla stammisar ska ta en tur till huvudstaden den 29 maj!

• Like 1

Tiny Tom, jag tycker verkligen att DU ska dyka upp och vara det celebra besöket. Det skulle vara underbart att få ett ansikte till alla klokheter du skriver här på forumet :)

Se länken ovan som en uppvärmning. ;)

En dag så... (Man kanske skulle uppdatera profilen måhända så länge.)

Jag är beredd att slänga in en muta, Tiny Tom. Om du dyker upp, så dukar jag upp. Till dig :) Nå, vad äter du helst?

Haha, en dag som sagt... Tja, det är väl den gamla vanliga blandkosten då som får snålvattnet att rinna...eller var det försvinna? ;)

Nej, den dagen så får det gärna vara något kött med nästan-vad-som-helst-som-sådana-som-vi-brukar-äta. :)

• Like 1

Just idag bjuder Stockholm på fullkomligt strålande sommarväder. Hur ser då prognosen ut för nästa torsdag? Jo, helt OK om än inte lika strålande. 20+ och växlande molnighet enligt SMHI och Klart.se. Håller tummarna för fint väder! Vilka är det nu som planerar att närvara? Och när ses vi? Lunchtid eller senare?

• Like 2

Mycket stor chans vändret hinner ändras på 10dagar. Men jag ska vara där. Tar med picknick o nån frisbee. Tänker träna lite akrobatisk oxå :P. Sticker dit kl 11 o stannar länge om det inte är dåligt väder.

Kanske dottern följer med och hjular med dig, Leo! :)

• Like 1

Klart att det alltid är okey att inte vara med. Enligt pul är det tom olagligt om jag lägger ut bilder där de som är med säger nej. Men är det okey era forum namn står med i texten?

Det får nog bli en allmän bild på Hagaparken istället.

• Like 1

Hej

Har inte varit så aktiv på de här sidorna så jag har helt missat det här eventet. Är redan upptagen på torsdag men om det blir något mer tillfälle så kommer jag gärna. Kul att träffa likasinnade och framför allt att ses lite sådär spontant utan krav :-)

:)

• Like 1

Vart helt slut efteråt. Hemma typ halvfem. Sååå hård motvind dit och hem (2mil cykling), massa akrobatik och frisbee och är nu mör i kroppen. Somnade ett par timmar när jag kom hem. Allt som allt var vi uppåt 12st. superbra väder, iallafall där vi hittade lä.

• Like 2

Vart helt slut efteråt. Hemma typ halvfem. Sååå hård motvind dit och hem (2mil cykling), massa akrobatik och frisbee och är nu mör i kroppen. Somnade ett par timmar när jag kom hem. Allt som allt var vi uppåt 12st. superbra väder, iallafall där vi hittade lä.

Tack för att du ordnade sammankomsten!  :)

• Like 1