Jump to content

Föreläsning: Hur påverkar ketoner attackdykare och cancer?

Jäderås

Recommended Posts

En intressant föreläsning som går på djupet kring ketoner och ketos. Cancerceller verkar dessutom ogilla ketoner :) Jag fattar det som doktorn i föreläsningen tänker sig en militär tillämpning av ketoner som kosttillskott för dykare. Bra kvalité från "The IHMC" som vanligt. Glöm inte prenumerera på kanalen för fler föreläsningar. 

(Eng, ca 1 h)
  • Like 5

En intressant föreläsning som går på djupet kring ketoner och ketos. Cancerceller verkar dessutom ogilla ketoner :) Jag fattar det som doktorn i föreläsningen tänker sig en militär tillämpning av ketoner som kosttillskott för dykare. Bra kvalité från "The IHMC" som vanligt. Glöm inte prenumerera på kanalen för fler föreläsningar. 

(Eng, ca 1 h)

Tack för tipset! Verkar jätteintressant! Ska kollas imorgon! Lite för trött idag. :-)

• Like 1

Tack för tipset! Verkar jätteintressant! Ska kollas imorgon! Lite för trött idag. :-)

ja det gäller att va med om man ska hänga med på hälften av all biokemi :) men slutsatserna är ju alltid upplysande. Den kanalen har massa bra föreläsningar inom kost och hälsa.

• Like 2

Verkligen hyperintressant föreläsning. Man ser också vilka väl genomförda studier forskare kan göra om de får pengar och vilka resultat han redovisar! Här hade man tydligen initialt fått pengar från det amerikanska försvaret.

Verkligen hyperintressant föreläsning. Man ser också vilka väl genomförda studier forskare kan göra om de får pengar och vilka resultat han redovisar! Här hade man tydligen initialt fått pengar från det amerikanska försvaret.

Ja, eller hur. Kan tänka mig att framtida forskningsmedel kan komma därifrån... och där finns det pengar! Astronomiska summor läggs på att utveckla nya vapen. Tänk dig en soldat som behåller skärpan helt utan mat efter 48 timmar. Det kan nog vara något för USA att forska på. Men man undrar ju hur bra det kan vara i längden att ta ett ihopkokat tillskott med ketoner. Onaturligt? Ja. Farligt? Hmm......

• Like 1

Ja, eller hur. Kan tänka mig att framtida forskningsmedel kan komma därifrån... och där finns det pengar! Astronomiska summor läggs på att utveckla nya vapen. Tänk dig en soldat som behåller skärpan helt utan mat efter 48 timmar. Det kan nog vara något för USA att forska på. Men man undrar ju hur bra det kan vara i längden att ta ett ihopkokat tillskott med ketoner. Onaturligt? Ja. Farligt? Hmm......

Såg inte din kommentar förrän nu. Jag har också tänkt på vilken fördelarna det måste vara för en soldat i ketos (inte hungrig, slipper bära på tunga skrymmande kolhydrater), och så klart finns det pengar i den amerikanska armén. Jag följer D´agostino på fb nu och han hade lagt upp en bild på nån tog en shot ketoner. Jag har läst att Peter Attia, läkare och forskare, kunde tänka sig ketontabletter för cancersjuka. Troligen får vi se det i framtiden, liksom att man kanske kommer ta bort det skadliga från gluten, caseinet osv. Det är ju ändå ett kapitalistiskt system vi lever i. 

• Like 1

Just det, är jäkligt sugen på att testa de där bulletproofprodukterna. Är kaffenörd. Men jag undrar, palmoljan som används, också för medicinska ändamål för att uppnå ketos, är väl inte miljöbov-palmolja?

Jag tror det är ekologisk Palmolja. Terry Wahls kommenterade denna produkt med att hon gillade den därför att hon kunde äta mer grönsaker och samtidigt vara i ketos när hon tog det.

• Like 1

Jag tror det är ekologisk Palmolja. Terry Wahls kommenterade denna produkt med att hon gillade den därför att hon kunde äta mer grönsaker och samtidigt vara i ketos när hon tog det.

står att den är 18 ggr mer koncentrerad än kokosolja....frågan om de kan vara nyttigt i längden? Kanske inga problem alls men man blir ju fundersam när man tillför kroppen något i så stora mängder. Man tänker att de kanske blir någon obalans åt andra hållet (vad och hur de nu skulle vara)

spännande produkt dock! :)