eemj

Börjar bli orolig.

Recommended Posts

Jag började i september på 105 i start vikt.

Är nu på 71.8, jag gick ner 10kg varje månad.

Men hallååå... Snälla söta rara... Du har gått ner 33 kilo på 8 månader!!! Det är ju ett fantastiskt resultat som är mycket få förunnade att uppnå!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm...skrev du fel ovan eller hur menar du att du gick ned 10 kg varje månad?

För övrigt, 1 kg/vecka, mellan tummen och pekfingret, och dessutom under så lång tid (med brasklappen som eventuellt finns i relation till det jag frågar) är ju inte fy skam. Om något skulle jag snarare oroa mig över att det gått lite för snabbt. Vid för snabb viktminskning ökar risken för att man tappar den typ av vikt du inte vill tappa.

Starkt jobbat oavsett!

Vad gäller kolhydratintaget under helgen, så vore det intressant att se vad som händer de närmaste dagarna. Återkoppla gärna!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej ja de är sant, visst jag tränar 35-40 minuter i sträck men det är mer

intervall träning så nej jag orkar inte de höga tempot jag tar till och från under passet.

Och med tv menar jag tex at jag startar netflix eller något, har inte sett på riktiga tv kanaler

på kanske ett år. :)

Jag har testat stå på den utan att ha tv'n på och ja då kan jag hålla med om att det är riktigt

riktigt tråkigt.

Men men, jag ska hålla mig till min strikta lchf och hoppas att jag kommer tillbaka till banan igen

och nästa gång undvika att äta så mycket kolhydrater som det blev den här helgen.

Ja jag har haft stunder då det gått upp och ner innan också men aldrig någon stund som varit så konstig som denna.

Därför jag var tvungen att fråga vad som kunde vara fel.

Men GRATTIS!! Vilket fantastiskt resultat. Undra på om du hamnar på en platå nu. För de flesta brukar platån komma mycket tidigare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! Riktigt bra gjort!

En fråga: Hur lång är du? Du kanske inte behöver gå ner mer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur lång är du till den vikten hur mycket har du gått ned det är vanligt att kroppen vill hämta sig och håller på kilona.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du tränar och då bygger du muskler. Muskler väger mer. Kan vara förklaringen. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för dom positiva kommentarerna.
Antingen var det 10 på en månad eller 10 på två månader,
kommer inte ihåg så mycket om jag ska vara helt ärlig har ju ändå hållit på ett bra tag så man glömmer bort sig lätt.

Oavsett vad så har det gått utförs väldigt snabbt.

Mitt mål är 60 kg eller åtminstone under 70 och är väldigt nära nu.
Men ja platå kan det också kanske vara, känns dock som de hade med potatisen att göra

som jag "råkade" föräta mig på i lördas tillsammans med jordgubbar och grädde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Viktnedgång med LCHF brukar sakta ner när kroppen närmar sig en normal vikt. Det är normalt. Du har verkligen inget att oroa dig för i det avseendet. Din kropp verkar fungera bra såvitt framgått här och din kropp tycks ha reagerat mycket bra på LCHF. Ät gott, ta det lugnt, motionera och må bra. Oro och stress är inte bra för kropp, själ, eller viktnedgång.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för dom positiva kommentarerna.

Antingen var det 10 på en månad eller 10 på två månader,

kommer inte ihåg så mycket om jag ska vara helt ärlig har ju ändå hållit på ett bra tag så man glömmer bort sig lätt.

Oavsett vad så har det gått utförs väldigt snabbt.

Mitt mål är 60 kg eller åtminstone under 70 och är väldigt nära nu.

Men ja platå kan det också kanske vara, känns dock som de hade med potatisen att göra

som jag "råkade" föräta mig på i lördas tillsammans med jordgubbar och grädde.

Ta och glöm de där målen med en gång.. de handlar överhuvudtaget inte om vad som ser snyggt ut.. eller vad som skulle kunna vara hälsosamt!

Att ha som mål att se snygg ut och vara hälsosam är däremot något bra att sträva efter.. men sådant tar tid.

Hälsan grundlägger du genom att äta bra mat.. snyggheten handlar rätt mycket om att ha muskler på rätt ställen samtidigt som du bibehåller de rätta feminina fettdåerna.. de oxå på rätt ställen.

Du förefaller snarare ha ett upplägg på din träning som rimmar bättre med de gamla kaloriförbräningsråden.. ta till dig TTs råd.. alternativt.. eller som ett resultat av dennes råd en PTs upplägg.. någon som kan guida dig till rätt träning för dina mål!

Och sen på det.. har man gått ner så mycket.. så lär det bli skinn i överflöd.. det kan ta 5 år innan det skinnet är borta.. där har du ditt perspektiv.. såvida du inte är desperat och tar till kirurgkniven.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ärligt talat så har jag faktiskt inte mycket överflödigt skinn på kroppen efter dessa månader.

Det har börjat bli mindre där med där det fanns mer "spår" utav det förut.

Men jag har haft funderingar på att skaffa gymkort dock..
Hade varit roligt med lite grupp pass och dylikt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ärligt talat så har jag faktiskt inte mycket överflödigt skinn på kroppen efter dessa månader.

Body pump eller sånt är skitkul, men jag kör maskiner för då har jag ingen tid att passa. Tyckte först det var aptråkigt men jag har hittat motivationen genom att logga mina famsteg så det blir överskådligt och synligt. Tråden om mina "framgångar" heter Träning för rultiga kärringar. Nu tävlar jag lite med mej själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du svarade inte på hur lång du är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du svarade inte på hur lång du är.

Jo de skrev jag tidigare.. 170cm :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är på inget sätt och vis en "normal" dag! Jag vet tävlande inom fitness som inte ställer sig på vågen i den omfattningen och de som trots allt väger sig varje dag gör det för att få ut ett medelvärde över en längre period, ex. veckans medelvikt.

Kort och gott, sluta med det!

Bra. Då har du i bästa fall konstaterat att:

Du är i stark ketos men din energibalans är (kanske) inte negativ.

...och du har i sämsta fall konstaterat att:

Du dricker alldeles för lite vatten vilket möjligen visar på en starkare ketos än det egentligen handlar om och din energibalans är (kanske) inte negativ.

För övrigt, Ketostix tenderar sluta fungera efter ett tag helt enkelt för att kroppen absorberar de ketoner som produceras.

Bingo! Här skulle vi kunna avsluta den här tråden för om du VET att du ätit "för mycket" kolhydrater helgen som var...varför inte nöja dig med detta och anamma lite av det Tjoran skriver om här ovan?

Som sagt, börja med att läsa det Tjoran skrev.

Därefter skulle jag i din sits kunna råda dig ett och annat. Exempelvis börja se över såväl kost som träning. Mer konkret, försök få till någon form av mer högintensivt träningsupplägg i ditt liv. Oavsett vad, i synnerhet, kvinnor genom eoner trott - känns det som - så finns det inget gångband, trappmaskin eller liknande som genom evigt nötande, i evinnerligt långa och tråkiga pass. kommer ge dig en ideal kropp.

Muskler ger former så styrketräna. Musklernas former skönjas genom såväl styrketräning, bra koll på maten och högintensiv konditioneringsträning. Lågintensiv träning kan absolut ha sina poänger men mot bakgrund av att du inte verkar anamma detta (högsta intensitet på maskinen du använder) så är det inte det vi talar om i ditt fall.

Det finns annat som rimmar på ketos som min hjärna lite nyckfullt associerar till i detta sammanhang. Inget illa menat! Hur som helst, du har ett upplägg jag aldrig skulle rekommendera och du har en inställning till denna din vikt- och hälsoresa som, så här på distans, känns fruktansvärt ohälsosam och omöjlig att hålla liv i på längre sikt.

Varken träning eller viktförändring brukar, på längre sikt, handla om linjäritet. Uttryckt annorlunda, det är normalt sett inte så att din träningsutveckling eller din viktförändring följer ett spikrakt mönster. Faktum är att de verktyg du primärt har för att styra detta, dvs träningsupplägg och matintag i regel mår bäst av att medvetet nyttjas på ett sätt som inte är linjärt (men det är lite överkurs här).

För att i varje fall illustrera vad jag menar lite så är det inte alls ovanligt att det bästa sättet för många entusiastiska tränande att komma förbi ett läge där de fastnat i styrke- och muskelutveckling är att helt enkelt hålla sig borta från gymet en vecka. Vad gäller viktförändring och kroppsfettminskning så kanske jag inte bör nämna att 4 Snickers en dag, för somliga forumskribenter (gissa vem?), visat sig ge förnyad skjuts på fortsatt kroppsfettminskning.

Allt handlar om att lära sig maskinen, dvs din kropp, och sedan bli en riktigt bra hantverkare med en uppsättning kvalitativt bra verktyg som du använder för attt skruva och vrida till saker så att de funkar som de ska på maskinen. Nota bene, det finns i regel aldrig behov att nyttja hammare till just den här maskinen! Tvärtom är det för det mesta kontraproduktivt. Ändå är det, på distans, vad det känns som att du gör mot din egen maskin.

Lycka till och uppdatera gärna tråden med information om hur det går och vad du gör för att få relevant och användbar information som går att nyttja för att få önskade resultat!

Hur menar du att snickers påverkade fettminskningen? Går det lika bra med cheesecake tro?  (hoppas) :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Altså.. igen.. läs TTs råd.. gruppass är säkert skitkul.. som samvaroform.. ioförsej antagligen bra mycket effektivare/bättre än sofflocket.

Men nu var det ju inte det det handlade om.. utan dina mål.. vilka de nu är.. för vissa siffror på en våg kan knappast vara ett sådant mål.. för då har du blandat ihop något vesäntligt.

Bara för att en viss person väger en viss siffra så innebär inte det att man ser bra ut eller är hälsosam.. man kan väga vad som helst.. och se snygg ut och vara hälsosam.

Se på systrarna Kardashian.. inte är de smala precis.. skitsnygga och blivit miljonärer på kuppen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo de skrev jag tidigare.. 170cm :)

Ursäkta det såg jag inte du kanske närmar dig den vikten kroppen vill ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen fara, verkar som kroppen har kommit tillbaka på banan igen,

den här natten var det som "vanligt" igen, gick ner de som jag hade gått upp dagen innan.

Så var troligtvis bara det som hände i lördags som störde min vikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg