Jump to content

sluta röka.........

ninna

Recommended Posts

Håller på att försöka sluta röka, ska alldels strax avsluta en champix -kur, och har varit rökfri 2 mån. och gått upp minst 5 kg...redan :( Har käkat LCHF i 2 år, men syndat MYCKET i jul, är ju så himla sugen på nånting hela tiden........Nu är det dags att återgå till vardagen igen, och tror inte det kommer att bli några problem att återgå till LCHF, men hur funkar det med tugg-gummi o halstabletter??? tuggar tugg-gummi konstant, för att stoppa röksuget, eller så tag jag en stark hals-tablett ( "socker-fria) VILL inte gå upp mer i vikt!! behöver tvärt emot gå ner några kilo!!!!!

Hej!
Min spontana reaktion om du går upp i vikt är att du bytt ut suget från cigaretterna mot att äta mer mat, för att dämpa abstinensen, kan det vara så?
Om det är så så går du såklart upp i vikt, om du då ligger på ett kaloriöverskott.

Om du äter LCHF och känner att det är en hållbar kost för dig så tycker jag att du ska äta det. Om du känner att du behöver tugga tuggummi för att stilla ditt röksug så är ju tuggummi att föredra framför cigaretter!

MVH
Cristoffer Edvinsson

Grattis till att vilja sluta röka!

Jag tuggar Extra tuggummin dygnet runt (!) har ett tuggummi som en snus på natten t om. Den åker ner och tuggas på när jag blir alltför muntorr (har Sjögrens syndrom).

Jag slutade röka ett år sedan med en metod som kallas Easyway (http://www.easyway.nu)

Köp boken "Äntligen icke-rökare" av metodens grundare Allen Carr. Du får röka medan du läser (eller går kursen om du föredrar det) . 

Här är en artikel från Aftonbladet om Easyway http://www.aftonbladet.se/halsa/article12217284.ab

Om det är något jag är nördigare med än LCHF är det detta! Trust me! 

Hör av dig om du vill veta mer om hur man slutar abstinensfritt och garanterat! 

PS. Fungerar lika bra för snusare och andra nikotinmissbrukare!