Jump to content

Besviken

Anli018
 Share

Recommended Posts

Har ätit LCHF i snart två månader. Försöker att hålla strikt på att äta lite kolhydrater, men äter lite bär i youghurten ibland.

Gick ner nästan tre kilo första veckan, dom har sakta men säkert kommit tillbaka igen :(

Jag har kraftiga diarreer nästan varje gång jag ätit, tre, fyra gånger och det är som vatten

Går inte ner någonting längre, snarare tvärtom.

Jag har en övervikt på 25-30 kilo

Använder du kokosolja? Det finns en del som är överkänsliga mot den.

Börja med lite resistent stärkelse och se om du får bukt med magen. En matsked potatismjöl utrört i vatten ska vara bra.

Att du inte går ner är väl förmodligen för att in kropp inte mår bra. Hade du inga som helst problem innan du började med LCHF? Hur ser en normaldag för dej ut vad gäller kosten?

Har ätit LCHF i snart två månader. Försöker att hålla strikt på att äta lite kolhydrater, men äter lite bär i youghurten ibland.

Eftersom du inte ens kommit på banan än så kan det vara klokt att vara Strikt (med stort S). Således...ät inte bär och ät inte yoghurt.

Gick ner nästan tre kilo första veckan, dom har sakta men säkert kommit tillbaka igen :(

Den första tiden är det främst vätska som lämnar kroppen. Att vikten kommit tillbaka nu tyder dock på något annat. Inte nödvändigtvis att du blivit fetare eftersom det skulle kunna vara så att du, ex. genom ökat proteinintag och bättre bränslepartitionering, lagt på dig förtvinad muskulatur som väger mera. Skulle det vara så är det positivt.

Jag har kraftiga diarreer nästan varje gång jag ätit, tre, fyra gånger och det är som vatten

Går inte ner någonting längre, snarare tvärtom.

Det låter inte bra det där. Har det varit så hela tiden du ätit lågkolhydratkost? Har du tidigare haft den typen av problem? Finns det något annat i livet som påverkar dig nu, dvs upplever du stressobalans på något sätt i relation till arbete/skola, relationer, det emotionella etc?

Jag har en övervikt på 25-30 kilo

En del att ta av så det är dags att fundera på vad du bör göra nu. Några frågor för att stämma av läget är på sin plats.

Hur ser ett par dagar av normalt ätande ut för dig? Var detaljerad.

Vad ligger ditt energiintag på en normal dag?

Vad hade du för midjemått när du började resp. nu?

• Like 2