Jump to content

Lchf i Kina?

Suss71

Recommended Posts

Hej! Ska flytta till Shanghai snart och undrar om det är ngn som har erfarenhet av att bo i kina och äter lchf, lite tips och vad ska jag ha med mig som inte finns där och vad som finns där som är bra. Jag har ätit lchf i ett halvår och mår jätte bra av det och jag har varken socker beroende eller ngn övervikt så jag äter så här för att må bra :)

Hej! Ska flytta till Shanghai snart och undrar om det är ngn som har erfarenhet av att bo i kina och äter lchf, lite tips och vad ska jag ha med mig som inte finns där och vad som finns där som är bra. Jag har ätit lchf i tett halvår och mår jätte bra av det och jag har varken socker beroende eller ngn övervikt så jag äter så här för att må bra :)

Om jag vore du skulle jag ta det som de kommer i och med att du ska flytta dit så kommer du lära känna köket med tiden. Börja med att undvika de självklara som ris och nudlar och söta såser. Den erfarenhet jag har av asiatiska mat är att det kan vara svårt att få i sig fett. Ett mindre dåligt alternativ kan då vara att öka på din köttkonsumtion något för att behålla mättnaden. Lycka till och ha de bra

• Like 1

Du kanske skulle googla på "rikitg kinamat"? För det som serveras på de flesta kinakrogar i Sverige är inte det. Att besöka en kinarestaurang med genuint kinesiskt mat skulle kunna ge dig en inblick i vad som är att vänta.

• Like 1

Japp, jag vet att det inte är samma mat,har googlat men det är lite av en djungel av vad man hittar men som sagt får pröva mig fram :) sen bor jag i Dalarna så vet inte om det finns ngn genuin kina restaurang här :(

Tack för tipsen :) ja, jag får nog ta det som det kommer och pröva mig fram i vad Kina har att erbjuda som du säger ;).

sen i sånna gigantiska städer kan du nog hitta allt då någonsin visste fanns :) så har du tillgång till ett kök och hittar en bra butik i närområdet kan du laga det mesta. Vad ska du pyssla med där? :)

• Like 1