Anders A Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Besökte RASTA Tönnebro för en trevlig LCHF middag förra veckan. Men tji fick jag - det fanns ingen. Jag minns när de lanserade detta stort för ett drygt år sedan, jag testade flera gånger då och var alltid relativt nöjd med det som serverades. Jag minns dock i höstas när jag var inne, då fanns det inte längre någon speciell LCHF meny utan istället stod det "alla rätter kan fås som LCHF"... Jaha... Det var alltså då byte av potatis/ris/pasta mot grönsaker. Dvs LC, kanske inte så mycket HF... Och nu senaste fanns det alltså inget kvar. Frågade i kassan som då pratade med köket och efter lite diskussioner så kunde jag då får dagens med kokta grönsaker istället för ris. Samt med bearnaise istället för någon annan sås. Vilket de i och för sig glömde... så det blev en LC måltid utan HF. När jag nu kikar runt på RASTAS hemsida över de olika menyerna, så är det bara ett fåtal av landets RASTA som har kvar LCHF på menyn. Tråkigt. Men sannolikt så var det för få som beställde detta för att det skulle löna sig för dem att ha kvar det. Fast jag undrar... De gånger jag åt där förra våren, så hörde jag alltid flera utrop "dagens LCHF" medans jag satt och åt... Det första man ser nu på deras hemsida är reklam för Fanta och smörgåsar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Jag stannade också där tidigare i veckan och noterade samma sak. Fick dock varma grönsaker istället för potatis. Finns det annan vägkrog som har bättre förstånd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Vägkrogar känner jag dessvärre inte till några, men Gästgivargården i Grythyttan ställer upp om man förvarnar ett par timmar innan. Kommer det en busslast turister så får de räkna med ett antal laktosintoleranta, glutenallergiker, vegetarianer/veganer och elsehåeffare. Det är bara för kocken att kavla upp ärmarna och se glad ut... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Tänkte förstås på kedja. Inte alltid man passerar grythyttan :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts