Gå till innehåll

Kokosfett med vitlökssmak?

Recommended Posts

Någon som testat?

Finns även med smak av citron, chili och apelsin hos Cocosa/Soma Nordic. T ex hos

vitaminvaruhuset.se.

Ska användas i bakverk eller vid stekning. Te eller kaffe?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför ska man köpa nåt färdigsmaksatt? Om jag skulle känna för kokosfett med vitlökssmak skulle jag göra det på samma sätt som vitlökssmör dvs med rå pressad vitlök och lite persilja.

• Gilla 4
Länk till inlägg

Så där ser svaren ut i varenda tråd snart. Varför kosttillskott, varför smaksatt, varför proteinpulver, varför aminosyror, varför, varför, varför,

"vad är det för fel på riktig mat", "jag äter minsann bara kött och smör och det borde alla göra"... Bla, bla, blaaaaaaaaaaa

Tröttsamt och skittrist.

För att ändå ge ett svar på "varför": För att det kan vara kul, intressant, spännande, lärorikt, nyttigt, gott, att testa olika grejer.

Ni vet, "kul"? Minns ni? Låter det bekant?

Frågan gällde om någon testat/gillat produkterna/smakkombinationerna, inte skäl till att låta bli.

• Gilla 6
Länk till inlägg

Haha jag glömde att du är så äventyrslysten ;-)

Jag tycker färdigköpt smör inte smakar nånting alls. Visste inte ens att det fanns kryddad kokosolja. Jag tycker att jag har begränsat användninsområde för olja över huvud taget i min matlagning.. Jag kan liksom inte släppa smörsmaken tillräckligt.

Du får väl köpa och testa och avge utlåtande för oss

• Gilla 2
Länk till inlägg

Så där ser svaren ut i varenda tråd snart. Varför kosttillskott, varför smaksatt, varför proteinpulver, varför aminosyror, varför, varför, varför,

"vad är det för fel på riktig mat", "jag äter minsann bara kött och smör och det borde alla göra"... Bla, bla, blaaaaaaaaaaa

Tröttsamt och skittrist.

För att ändå ge ett svar på "varför": För att det kan vara kul, intressant, spännande, lärorikt, nyttigt, gott, att testa olika grejer.

Ni vet, "kul"? Minns ni? Låter det bekant?

Frågan gällde om någon testat/gillat produkterna/smakkombinationerna, inte skäl till att låta bli.

Väl rutet. Gnällspikar, vik hädan! Ser fram emot att någon testar. Tycker också att det är kul med vidgade vyer och testa nytt. Kan det få någon att få i sig det (i mitt tycke) svårätna kokosfettet så är det väl bara bra. Alla människor är heller inte matlagningsroade, utan vill ha genvägar i köket. Det är ju fint om vi kan hjälpas åt att finna de bra genvägar som faktiskt finns.

• Gilla 2
Länk till inlägg

Kul, Sigurdur!

Tack för tipset- har faktiskt inte kommit på idén att smaksätta det fadda koksfettet... Det ska jag minsann göra nu!

Jag ska göra i ordning små glasburkar med kokosolja i olika smaker. Apelsin, chili, citron och en med finhackade örter och örtsalt. Kanske mynta/mint också. Så'nt gillar jag att experimentera med...

Så bra att någon kommer med lite fräscha idéer både för dom av oss som vill ha färdiga produkter och för oss pysslare  :)

• Gilla 2
Länk till inlägg

Jag har köpt dem med vitlökssmak och citron. Båda luktar och smakar mycket - väldigt goda! Har inte hunnit använda dem så mycket, men har stekt kött i vitlöken och haft citron i téet. :) Absolut värt att testa om man som jag inte ids göra själv. ;)

• Gilla 3
Länk till inlägg

Jag har köpt den med citron och den med chili. Citron i teet smakar gudomligt och jag steker i den med chili (den är heeet). Vitlök har jag dock inte testat. Kokos-smaken går igenom lite men tar inte överhanden...

Länk till inlägg

Provade göra eget kryddsmör med kokosfett, samma som jag brukar göra med smör. Fick verkligen inte till det, smakade inte bra, tyvärr.

Länk till inlägg