Jump to content

Ursobol

Sigurdur

Recommended Posts

Hej,

Är det någon som använt ursobol regelbundet och vill delge resultat?

Och för femtielfte gången, ingen behöver svara "Ät mat istället!". Det är ett så trist och onödigt beteende, sånt sänker forumet.

Lägg det snacket i en annan tråd än i de trådar som seriöst behandlar kosttillskott och dess effekter; positiva, negativa eller obefintliga.

Jag frågar för att jag vill få nya intryck, höra om personliga åsikter och erfarenheter och för att lära mig.

• Like 1

Jag åt det under en kortare period för ett tag sedan och tappade några kilon. Nu hände det iofs samtidigt en del saker i mitt liv som gjorde att jag inte mådde bra och att jag slarvade en del med att äta så jag kan inte garantera att det hade med mitt Ursubol-knaprande att göra, men jag tycker ändå att jag åt tillräckligt mycket för att inte tappa en massa vikt på kort tid.

Jag har en del kvar i burken så jag kanske skulle skulle äta upp dem och se om effekten blir densamma den här gången?

• Like 1

Japp. jag läste en del om det på highfatfitness och vill ha mer information. Martina skriver bra om en massa tillskott, men jag kan inte så mycket om sånt, så jag behöver ha mer grundläggande kunskap för att förstå hennes inlägg fullt ut. :) 

Tips på bra enkla böcker, någon?
När jag sökte på bibliotekets hemsida på t ex "aminosyror" så fick jag bara upp Jonas Bergqvists bok om träning, så den har jag beställt.

• 1 month later...

Tjääna:-)

Jag har använt Ursobol intensivt i ungefär 2 månader, tar maxdos (12 tabletter) tillsammans med Omega-3 på träningsdagar, går ner till 9 piller vilodagar. Började i samma veva som hustrun och jag började med LCHF och jag är helnöjd:-) Jag har lyft skrot i många år och använt många tillskott, många bara skräp, vissa lite bättre, alla dock fullt lagliga...

har tappat 7 kg, men blivit både större och starkare än förut, definitivt mer vaskularitet,  orkar dessutom mer på gymmet...använder det primärt för att bygga muskler, fettförbränningen får man visst på köpet:-) köper mitt hos MMSports, där får man bra pris, 4 burkar för 676 riksdaler...

Jag har testat och märkte ingenting. Men så trodde jag inte på det heller.
Enligt de studier som finns så ska det hjälpa till lite lite grann med muskelbyggning men inget med fettförbränning. Vid för höga halter orsakar det dock celldöd i musklerna, även detta mycket blygsamt. Att man började använda det vid deff berodde på att det utreddes (efter ett par studier) om man kunde framställa läkemedel med ursolsyra för att motverka muskelförtvining. Det utnyttjades av kosttillskottsbranschen för att hävda att det även motverkade muskelnedbrytning i övrigt.

En del bloggare får betalt för att göra reklam som ser ut som blogginlägg, så undersök aldrig produkter genom att besöka bloggar.

För att få i sig de mängder som kan ge maximal effekt (alltså inte märkbar annat än med noggranna mätningar) så räcker det med att äta äppelskal. Men placeboeffekten kan såklart vara mycket bättre, men den får du oavsett vad du köper.

• Like 1

Och det där med den invävda smygreklamen på bloggar är grymt tröttsamt tycker jag.

Det är svårt det där med smygreklam för så fort man nämner en produkt som är toppen så blir man ju "anklagad" för att göra reklam. Ska man låta bli att nämna produkter som faktiskt hjälper en att nå sina mål, eller ska man behålla den informationen för sig själv? Å andra sidan får jag 10 frågor om dan som lyder "snälla berätta om vilka tillskott du tar" och följer jag den uppmaningen så blir det återigen smygreklam! Förstår du mitt dilemma Angelico?

Jag har under flera månader använt en produkt för att öka mitt HGH och bygga mer muskler. Den är fantastisk och gör att man får skitsnyggt hår och fantastiskt hy. Jag har dock INTE skrivit om den i bloggen, för jag skulle inte kunna skriva om den utan att verka religiöst besatt av den och; bli anklagad för oförblommerad reklam!

Hej,

Är det någon som använt ursobol regelbundet och vill delge resultat?

Och för femtielfte gången, ingen behöver svara "Ät mat istället!". Det är ett så trist och onödigt beteende, sånt sänker forumet.

Lägg det snacket i en annan tråd än i de trådar som seriöst behandlar kosttillskott och dess effekter; positiva, negativa eller obefintliga.

Jag frågar för att jag vill få nya intryck, höra om personliga åsikter och erfarenheter och för att lära mig.

Ursobol är en myotropisk aromatashämmare. Det betyder att den främjar muskelproteinsyntesen (muskelbyggandet) även när man inte tränar. Att den är aromatashämmare betyder att den sänker östrot något.

Jag jobbade med en liten 47-kilostjej på mitt förra jobb som körde ursobol + BCAA och fick jättefina resultat, byggde muskler som tusan även när hon låg hemma och var sjuk!

Mina upplevelser av ursobol är att jag direkt blir hård i kroppen, mindre hungrig, mindre sugen, mindre östrogenig och bygger lite bättre.

• Like 1

Det är svårt det där med smygreklam för så fort man nämner en produkt som är toppen så blir man ju "anklagad" för att göra reklam. Ska man låta bli att nämna produkter som faktiskt hjälper en att nå sina mål, eller ska man behålla den informationen för sig själv? Å andra sidan får jag 10 frågor om dan som lyder "snälla berätta om vilka tillskott du tar" och följer jag den uppmaningen så blir det återigen smygreklam! Förstår du mitt dilemma Angelico?

Jag har under flera månader använt en produkt för att öka mitt HGH och bygga mer muskler. Den är fantastisk och gör att man får skitsnyggt hår och fantastiskt hy. Jag har dock INTE skrivit om den i bloggen, för jag skulle inte kunna skriva om den utan att verka religiöst besatt av den och; bli anklagad för oförblommerad reklam!

Visst förstår jag dilemmat Martina! Grejen är bara att det blir lite moment 22 över det hela . För som läsare kanske man försöker hitta fakta som är oberoende här ute i havet av reklambudskap. Om ett varumärke nämns och lovordas så är det ju svårt att se förbi detta. Eller tex när jag ville läsa på om Perfect health diet och deras intressanta artikel om kost avslutades med en mycket lång lista på kosttillskott som de menade att man behövde komplettera med för att äta hälsosamt, och så bilder på dessa.

Dessutom läser man om bloggare som har bloggandet som sitt yrke genom reklamintäkter.

Och det där med den invävda smygreklamen på bloggar är grymt tröttsamt tycker jag.

Nja. Större "modebloggar" eller "livsstilsbloggar" drar ju in miljoner på reklam som vävs in i blogginläggen (Jag gick till butik X och köpte vara Y som jag tyckte var jätte-moderiktiga, personalen var jättetrevlig osv). De flesta ser ju snabbt att det är just reklam.

När det gäller kosttillskott så kan man lätt känna igen det på: Bild på produkten, omnämnande av butiken, omnämnande av rabatt/kampanj, att det är produkten och inte det verksamma ämnet som diskutera, eller liknande saker.

Jag har testat och märkte ingenting. Men så trodde jag inte på det heller.

Enligt de studier som finns så ska det hjälpa till lite lite grann med muskelbyggning men inget med fettförbränning. Vid för höga halter orsakar det dock celldöd i musklerna, även detta mycket blygsamt. Att man började använda det vid deff berodde på att det utreddes (efter ett par studier) om man kunde framställa läkemedel med ursolsyra för att motverka muskelförtvining. Det utnyttjades av kosttillskottsbranschen för att hävda att det även motverkade muskelnedbrytning i övrigt.

En del bloggare får betalt för att göra reklam som ser ut som blogginlägg, så undersök aldrig produkter genom att besöka bloggar.

För att få i sig de mängder som kan ge maximal effekt (alltså inte märkbar annat än med noggranna mätningar) så räcker det med att äta äppelskal. Men placeboeffekten kan såklart vara mycket bättre, men den får du oavsett vad du köper.

Hittade bl a denna:http://tnation.t-nation.com/free_online_forum/diet_performance_nutrition_supplements/ursolic_acid 

beskriver väl rätt väl hur det funkar...

• 4 weeks later...
  • 10 months later...

Nu så här efteråt kan du väl berätta vad det var för produkt du använde?! :-)