Popular Post CyBeerShot Posted May 17, 2014 Popular Post Share Posted May 17, 2014 Jag började med LCHF den 27 januari. I många år vägde jag omkring 100-106 kg. Jag är ca:177 cm lång. Själv tyckte jag att jag trivdes med den vikten. När jag senare var på ett av mina regelbundna läkarbesök och upptäckte att jag vägde 118 kg. Jag hade känt att jag ökat i vikt, jag hade inga byxor som passade. Jag fick motion på recept, minst 30 minuters rask promenad om dagen. Jag provade och det hände inget med vikten (jag är lat). Av en tillfällighet hittade jag en insändare om LCHF här som liknade mig. Så jag tänkte ge det en chans. Jag slutade med öl, började med LCHF och vad förvånad jag blev. Jag känner mig piggare, gladare och framför allt jag har gått ner från 118 kg den 27 januari till 105 kg idag. Helt utan motion eller hunger. Nu börjar mitt självförtroende bli bättre, och att jag känner för att börja motionera. Detta kanske inte passar alla men har förändrat mitt liv. Jag saknar fortfarande öl och sötsaker men tror att det går över. MVH Carl-Anders 24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaBanana Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Härligt att höra! Kanske går suget över, eller så kan du planera in en dag då du dricker en massa god öl och käkar sötsaker! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Ju längre du klarar dej utan dina gamla kolhydratsfällor desto lättare är det. Maken drack alltid öl förut när det var kalajs, numera är det vid sällsynta tillfällen när det finns nåt nytt att prova, t ex på semestrar. Han kör jumera spritz ... Vin med bubbelvatten. Själv älskade jag att belöna mej själv med en Tuborg guld som "grävöl" i trädgården, men numera är jag helt tillfredsställdmed ett glas kallt grönt te (som också blir lite beskt om man ar mer än 65 graders vattem) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyBeerShot Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 Förr drack jag te med mycket socker. Trodde inte det gick utan. Nu funkar det med "Earl Grey" + mycket grädde, kanongott :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyBeerShot Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. Den uppfattningen har inte jag när jag ser till mina kollegor och vänner som äter LCHF (lika många killar). Men visst, klichén är ju att det mest är "kvinnor som bantar" men det tror jag inte stämmer. Håller dock med att LCHF äger! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Annars kan man gräva ner en Guld-Tuborg någonstans i trädgården och ha i nödfall... Märk på kartan med "X"! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. Hmm...jag får en känsla av att flera av de män som skriver här, liksom jag mer är oroliga för blodsockret...män kanske helt enkelt inte är lika feta som kvinnor?! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Nej, när man är man så heter det "kraftig benstomme" istället. Och hör sen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyBeerShot Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 När män är feta sitter det för det mesta runt magen, på kvinnor är det rumpan och brösten. Rumpor och bröst är fint. "Ölmagar" är mindre fint. Jag själv gillar "mulliga" tjejer. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Hörde nyligen på radion att LCHF är som klippt och skuret just för män: kött o bearnaisesås ses ju av många som "mat för en riktig karl" medan sånt som de senaste decennierna varit bantningsmat (grönsaker, baljväxter, lättprodukter) har uppfattats som omanligt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Trams. Kött och sås är mat för en "riktig människa". Bägge könen behöver energi och näring. Ingetdera könet behöver ha fet mage. Än idag tycks folk tro att kvinnor inte tycker om kött eller fett, utan föredrar lättkeso, havre och sallad. Bah. Humbug! Det skrevs till och med en LCHF-bok med "kvinnolämplig" mat. HAA Som sagt, hoppas att LCHF gör att synen på vad kvinnor "bör äta" eller tros "tycka om" ändras. Kan nog hjälpa många, särskilt unga tjejer som har ätstörningar. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Jag skrev inlägget apropå att trådskaparen funderade på om män inte vågar prova lchf. :-/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Trams. Kött och sås är mat för en "riktig människa". Bägge könen behöver energi och näring. Ingetdera könet behöver ha fet mage. Än idag tycks folk tro att kvinnor inte tycker om kött eller fett, utan föredrar lättkeso, havre och sallad. Bah. Humbug! Det skrevs till och med en LCHF-bok med "kvinnolämplig" mat. HAA Som sagt, hoppas att LCHF gör att synen på vad kvinnor "bör äta" eller tros "tycka om" ändras. Kan nog hjälpa många, särskilt unga tjejer som har ätstörningar. Jag skrev inlägget apropå att trådskaparen funderade på om män inte vågar prova lchf. :-/ Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Japp. Radioprataren är den som tramsar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Japp. Radioprataren är den som tramsar. Tror inte det var radiopratarens personliga åsikt utan mer ett konstaterande av hur många män resonerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Han var typ forskare om matkultur ur ett könsperspektiv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Ok. Vi har konstaterat att någon annan än just vi tramsar. Jag har också forskat om matkultur ur könsperspektiv. Redovisar mina resultat ovan i kommentar 12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts