Jump to content

LCHF kanske blir min räddning...

CyBeerShot

Recommended Posts

Ju längre du klarar dej utan dina gamla kolhydratsfällor desto lättare är det. Maken drack alltid öl förut när det var kalajs, numera är det vid sällsynta tillfällen när det finns nåt nytt att prova, t ex på semestrar. Han kör jumera spritz ... Vin med bubbelvatten.

Själv älskade jag att belöna mej själv med en Tuborg guld som "grävöl" i trädgården, men numera är jag helt tillfredsställdmed ett glas kallt grönt te (som också blir lite beskt om man ar mer än 65 graders vattem)

Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. :D

Den uppfattningen har inte jag när jag ser till mina kollegor och vänner som äter LCHF (lika många killar). Men visst, klichén är ju att det mest är "kvinnor som bantar" men det tror jag inte stämmer. Håller dock med att LCHF äger! :)

• Like 4

Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. :D

Hmm...jag får en känsla av att flera av de män som skriver här, liksom jag mer är oroliga för blodsockret...män kanske helt enkelt inte är lika feta som kvinnor?!  ;)

• Like 1

Hörde nyligen på radion att LCHF är som klippt och skuret just för män: kött o bearnaisesås ses ju av många som "mat för en riktig karl" medan sånt som de senaste decennierna varit bantningsmat (grönsaker, baljväxter, lättprodukter) har uppfattats som omanligt.

• Like 3

Trams. Kött och sås är mat för en "riktig människa". Bägge könen behöver energi och näring. Ingetdera könet behöver ha fet mage.

Än idag tycks folk tro att kvinnor inte tycker om kött eller fett, utan föredrar lättkeso, havre och sallad. Bah. Humbug!

Det skrevs till och med en LCHF-bok med "kvinnolämplig" mat.  :lol: HAA

Som sagt, hoppas att LCHF gör att synen på vad kvinnor "bör äta" eller tros "tycka om" ändras. Kan nog hjälpa många, särskilt unga tjejer som har ätstörningar.

• Like 6

Trams. Kött och sås är mat för en "riktig människa". Bägge könen behöver energi och näring. Ingetdera könet behöver ha fet mage.

Än idag tycks folk tro att kvinnor inte tycker om kött eller fett, utan föredrar lättkeso, havre och sallad. Bah. Humbug!

Det skrevs till och med en LCHF-bok med "kvinnolämplig" mat. :lol: HAA

Som sagt, hoppas att LCHF gör att synen på vad kvinnor "bör äta" eller tros "tycka om" ändras. Kan nog hjälpa många, särskilt unga tjejer som har ätstörningar.

Jag skrev inlägget apropå att trådskaparen funderade på om män inte vågar prova lchf.

:-/

Jag har lagt märke till att många här är kvinnor. Vågar inte män prova LCHF. Jag har rekommenderat det till alla mina vänner, men de verkar inte tro att det fungerar. Jag kan bara säga att LCHF äger. :D