juhulia

Trött på ägg

Recommended Posts

Men varför tvinga i sig ägg om du inte är sugen? Ät något annat bara, ägg är inget måste för LCHF. Jag äter sällan ägg. Däremot mycket makrill, lax, avokado, fröknäcke, ostar, lchf-kaffe, kallskuret... Listan kan göras hur lång som helst.

Mest för att ägg är ett av det bästa livsmedlen, och att jag håller mig mätt så länge på ägg :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag har också sånna perioder ibland och eftersom jag gärna äter ägg till frukost (för att det är så sjukt nyttigt) så brukar jag göra plättar. Mkt ägg men smakar inte alls så. Recept på olika varianter hittar du på 56kilo.se :)

Imorgon får det nog bli plättar till frukost :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har alltid älskat ägg men jag har nu tyvärr kommit till ett stadie där jag blivit extremt trött på att äta det. Mår nästan illa bara av tanken på att äta ett kokt/stekt ägg eller en omelett.

Vad gör ni när ni blir trötta på ägg? Jag önskar lite tips på andra sätt att få i mig ägg, utan att behöva äta kokt/stekt/omelett/ägghack med smör, så att jag snart känner suget efter ett vanligt kokt ägg igen :)

Tacksam för tips!

Jag skulle nog säga att låt bli att ät ägg en period om du känner så. Det är ju inga större problem och det låter dumt att tvinga i sig något man verkligen känner sig illmående av bara i tanken. Alternativet är nog att laga saker där man inte känner att det är ägg typ plättar med kokos eller mandelmjöl. LCHF bröd eller liknande saker. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har de senaste middgarna gjort en egen variant på stekt ris, där jag stekt blomkålsris med chili och vitlök, och sedan haft i ett ägg per person och stekt. Klart på mindre än 5 minuter, mättande och extretm gott :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åt inte det andra äter, utan ät det du gillar och älskar. Bryt normen. Det finns ju inga regler med LCHF, utan om du gillar att börja dagen med en biff, gör det bara. Jag själv äter ölkorv andra veckan i rad både till frukost och middag. Jag ser inga problem med det. Jag älskar nämligen ölkorv.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Åt inte det andra äter, utan ät det du gillar och älskar. Bryt normen. Det finns ju inga regler med LCHF, utan om du gillar att börja dagen med en biff, gör det bara. Jag själv äter ölkorv andra veckan i rad både till frukost och middag. Jag ser inga problem med det. Jag älskar nämligen ölkorv.

Jag förstår ditt tänk Limp. Dock är det inte utifrån några regler, eller något om hur man bör göra med LCHF, jag vill få i mig ägg. Det är helt enkelt för att ägg ger mig den perfekta mättnaden, innehåller alla viktiga ämnen för min kropp, och för att jag inte vill äta massa annat trams. Ägg hjälper mig på rätt spår :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som flera redan varit inne på så skulle jag börja med att helt enkelt undvika ägg (eller det du tröttnat på). Jag har haft sådana där perioder i livet och aldrig lyckats bra med att fortsätta äta det jag ruttnat på. Efter ett tag så försvinner i regel inställningen man har till livsmedlet och så kan man börja om på ny kula. Det är ju dock ett prima livsmedel ur alla möjliga perspektiv inte minst ekonomiskt så förstår om det är något du vill fortsätta med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ännu enklare, vispa ihop 2 ägg med lite grädde, stek en pannkaka. Konstigt nog smakar det mer pannkaka änn omelett. Sen fyller jag den med lite grönt, nåt kött och  dressing.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu