Jump to content

Två år som lågkolhydratkostare...

Limp
 Share

Recommended Posts

...och jag 2 år igår  :) .
-22cm runt midjan och -12kg.
Har inget sockersug överhuvudtaget, tvärtom - allt smakar socker.
Jag får en eftersmak som av potatismjöl efter, i stort sett, allt jag äter! Vad kan detta bero på?
T.o.m. kaffet och tandkrämen ger en eftersmak liknande potatismjöl.
Har jag blivit överkänslig? Fler som har liknande erfarenhet? 

Tacksam för svar :wacko: 

• Like 1

...och jag 2 år igår  :) .

-22cm runt midjan och -12kg.

Har inget sockersug överhuvudtaget, tvärtom - allt smakar socker.

Jag får en eftersmak som av potatismjöl efter, i stort sett, allt jag äter! Vad kan detta bero på?

T.o.m. kaffet och tandkrämen ger en eftersmak liknande potatismjöl.

Har jag blivit överkänslig? Fler som har liknande erfarenhet? 

Tacksam för svar :wacko: 

Nej, jag känner inte igen detta men en metallisk smak i munnen hade jag ett tag i våras efter 4-5 månader med LCHF. Kanske var det att jag var i bra ketos. Har blivit aningen mer liberal med kolhydrater (men inte jämt) och har inte haft den smaken i munnen på ett tag.

Det som jag blir extra förvånad över, är den enorma mängden energi som fortfarande flödar i kroppen. En del har ju beskrivt hur den avtagit eller försvunnit. Dock inte i mitt fall. Men jag kanske inte är avtrubbat än. En annan sak till jag märkt är att det händer fortfarande saker i kroppen. Vikten står stilla, men jag behövde göra ett nytt hål i bältet ? Så nog förvandlas kroppsfettet till något ? Hoppas det är hjärnsubstans...

• Like 5

Det som jag blir extra förvånad över, är den enorma mängden energi som fortfarande flödar i kroppen. En del har ju beskrivt hur den avtagit eller försvunnit. Dock inte i mitt fall. Men jag kanske inte är avtrubbat än. En annan sak till jag märkt är att det händer fortfarande saker i kroppen. Vikten står stilla, men jag behövde göra ett nytt hål i bältet ? Så nog förvandlas kroppsfettet till något ? Hoppas det är hjärnsubstans...

Är det efter att du började äta mer grönsaker som midjemåttet minskade utan att vikten ändrades?

Hur är det gikt nu? Fast du äter väl läkemedel?

Midjemåttet har ändrat sig flera gången både före och efter grönsakerna.

När det handlar om min gikt, slutade jag äta mina tabletter förra måndagen. Alltså, det blir en vecka utan Allopurinol i morgon. Vi får se hur det går framledes.Håll tummar.... 

• Like 4