Islanddragon Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Har tidigare gått ner över 50 kg med lchf och det har alltid funkat för mig men har nu gått upp av medicin och tycker kroppen reagerar annorlunda på kosten. Därför sett över min mat lite noggrannare och så till frågan, hur fel är det m t ex lufttorkad skinka där man använt dextros? Brukar rulla in ost i lufttorkad skinka. EN gång har jag hittat osockrad skinka, då rökt, och inte där jag bor. Hur gör ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Ja, det är ju trist att dom tillsätter socker men det är väl också väldigt lite? Beror ju på hur känslig du är. Jag äter korv och skinka ibland men med max 1kolhydrat/100g och känner/får ingen "påverkan" alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Islanddragon Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Nej kanske är lite, äter också korv ibland och har tidigare inte varit känslig. Återstå att se nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts