Popular Post nogainnopain Posted May 23, 2014 Popular Post Share Posted May 23, 2014 Hej på er LCHFare, Jag, förre detta socker-addikt kom in på denna form av livs och näringsmetod förra året i juli och sedan dess har mitt liv förändrats något så enormt . Inget sockersug idag, förr 7-8 skedar socker i varje av dom 3-4 kaffekoppar om dagen. Flyr ifrån allt vad socker heter idag, har blivit så känslig att jag inte ens tål socker i någon av dess former. Mår rent dåligt efter intag. Eller så är det kanske så att jag idag mår så pass bra, vilket jag inte borde ha gjort förr, att jag numer upptäcker mina reaktioner ??!! Nu skall sanningen fram att jag kör lite mer Paleo artat. Så många naturliga proteiner som möjligt, så få kolhydrater som det bara går i vårt samhälle, tonvis av ekologiska grönsaker och ALL (mums!!) fett som jag kan komma över. Det finns ju SÅ många goda recept!!! Förr led jag av en irriterad mage efter ALLA mål, så det kunde inte vara mer otrevligt, gaser, orolighet, etc. - Detta är ett minne blott!! Hade en väldigt hård hungerkurva. Åt jag inte flera gånger om dagen och EXACT vid rätt tidpunkt led jag värre än Dr. Jekyll & Mr. Hide. Nu kan jag gå över dom normala tidpunkterna utan att känna mer en ett litet sug i magen. Otroligt!!!, Underbart!!!! Räknar inga kalorier , vet precis när jag inte har fått tillräckligt med energi (fett) och då lägger jag till Är lite över 50 och hade börjat att få reumatisk värk i händer, knän och fötter när det blev kallt eller hade med kallt vatten att göra - Nu kan jag hålla på med iskallt vatten i trägårdsjobb utan problem, badar redan i mars om solen är framme... Mitt minne har förbättrats något så oerhört, min far dog i Alzheimer och hade också börjat att ha laguner lite här och var. Som sagt så vart jag ganska så spak angående min intellektuella framtida kapacitet. Känner mig för var dag skarpare än någonsin?? Är 1,90 lång och väger idag 82kg och mår som en prins... MEN, det som VERKLIGEN har fått mig på SÅ gott humör är att jag nu tränar som jag inte ens gjorde när jag var ung, och hur mycket jag än tar i, lyckas jag numera ALDRIG få träningsvärk ???? Förr, om jag tog i lite för hårt under träningspasset blev jag dagarna senare, AUTOMATISKT förkyld!!! Som sagt, senaste febern var i Juni 2013. Har gått barfota på iskallt golv (omöjligt förr) har slarvat med kläder på seglingar eller min träningspass i spöregn och kommit hem mer eller mindre som en liten isbit. Under en varm dusch har jag tinats upp, dagen efter, lite seg och inte alls speciellt stark, MEN förkylning???? Näe... Det går så pass bra att denna "grabben" snart har framme sina "six-pack", vilket inte har varit möjligt sedan tonåren. Min kropp växer fram och mina träningspass blir bara roligare och roligare, för jag orkar SÅ pass mycket mer. Jag återhämtar mig på ett par få minuter, även efter F&S hårdaste pass. Njuter varje minut av detta nya liv och får först och främst tacka personen som "lurade" in mig, och sedan tacka hela LCHF kommuniteten. Skulle någon kunna ge mig ett "vettigt" svar på dom sista bitarna på mitt inlägg så skulle jag vara oerhört tacksam. Vänliga hälsningar. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Hääärligt att du har gjort dit bästa av de gener du har! Själv är jag 58 och ingen av min fars syskon har överlevt sin 60-årsdag. Jag har stent och haft astronomiska kolesterolvärden. Tack vare rätt kost har jag kunnat kasta hela min bärkasse av mediciner och hoppas på ett "friskförklarande" av min metabolläkare efter midsommar 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 LCHF/paleo är antiinflammatoriskt. Kolla den här videon. Den är så himla informativ. Stephen Phinney har forskat om ketogen kost väldigt länge. http://www.youtube.com/watch?v=yP6DtqmZ3Mw 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nogainnopain Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 LCHF/paleo är antiinflammatoriskt. Kolla den här videon. Den är så himla informativ. Stephen Phinney har forskat om ketogen kost väldigt länge. http://www.youtube.com/watch?v=yP6DtqmZ3Mw Tackar för tipset. Stephen är en veteran, det märks Kommer att forska vidare i temat då det har mig helt fascinerad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nogainnopain Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Hääärligt att du har gjort dit bästa av de gener du har! Själv är jag 58 och ingen av min fars syskon har överlevt sin 60-årsdag. Jag har stent och haft astronomiska kolesterolvärden. Tack vare rätt kost har jag kunnat kasta hela min bärkasse av mediciner och hoppas på ett "friskförklarande" av min metabolläkare efter midsommar Det där låter hur bra som helst! Jag tror vi alla måste anpassa oss till dom gener vi har och göra det bästa som går, för att må bra. Jag har också kastat bort alla obehagliga situationer mitt liv och det har gjort en STOR skillnad på min hälsa. Önskar att lyckas njuta av denna nya livsform, för som jag förstår är det DÅ man verkligen lyckas... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts