Jump to content

Svullen

nabe

Recommended Posts

Vaknade i morse, "svullen" om fingrarna, ansiktet och magen. Har aldrig haft något liknande tidigare. Lite bättre nu men kunde knappt böja fingrarna i morse. Obehagligt faktiskt. Har inte ändrat något i kosten förutom (sedan några dagar tillbaka) 1-2tsk kokosfett och druckit extra vatten med salt i (1/2tsk) pga "dimhjärna". Någon som har nån idé vad det kan bero på? saltvattnet?

Vaknade i morse, "svullen" om fingrarna, ansiktet och magen. Har aldrig haft något liknande tidigare. Lite bättre nu men kunde knappt böja fingrarna i morse. Obehagligt faktiskt. Har inte ändrat något i kosten förutom (sedan några dagar tillbaka) 1-2tsk kokosfett och druckit extra vatten med salt i (1/2tsk) pga "dimhjärna". Någon som har nån idé vad det kan bero på? saltvattnet?

Salt binder ju vätska så du kan ju i alla fall prova att låta bli det extra saltet. Långa promenader eller cykelturer brukar hjälpa mot dimhjärna för min del. Har det inte så ofta numera men på 80-talet kunde jag bli så dimmig i huvudet så jag inte klarade att sortera papperen på skrivbordet. Då gick jag några timmar i skogen på helgen och efter några dagar var jag klar i knoppen igen.

Eftersom fysisk aktivitet hjälper mot vätskeansamlingar också så kan det kanske fixa både det ena och det andra. Eftersom du inte vet vad det är så föreslog jag lågintensiv aktivitet.