Smilla47 Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 5:2 med LCHF-recept Jag har köpt flera kokböcker med 5:2-recept. Men tyvärr används alltför mycket ris, pasta, potatis m.m i recepten. Jag skulle vilja få tips på recept som passar när jag vill äta LCHF. Någon som har något förslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Hm. De är förstås ute efter bukfylla. Själv känner jag inget behov av att äta så sett. Jag kör IF/5:2 helt enkelt med att inte äta på 24 timmar. För mig är det enklast. Slippa räkna och pytsa ut över dagen. Blodsockret faller ju aldrig och då tycker jag det är en baggis att bara vänta på att hungern ska hitta på något annat att pyssla med än störa mig. Det bukar ta ett vattenglas och en kvart. Annars är väl bladgrönt och protein en hygglig kombination. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smilla47 Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Jag tycker det är tråkigt att inte äta på hela dagen. Jag äter inte kött men gärna fisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Jag kör 5:2 med LCHF... Jag äter vanlig middag med maken, hoppar över frukost och lunch, men dricker mycket kalorifri vätska som bubbelvatten, rött/grönt te. Och ser till att få i mej salt. Har ofta en gurkbit i skrivbordslådan som jag kan doppa i saltet.. Då får jag tuggbehovet tillfredsställt. Jag fastar 20-22 timar, men jag har en påse mandlar och en ölkorv i väskan om tågen strular, så jag inte luras till andra dumheter. När vi kommer hem äter vi vanlig middag igen. Tycker det är lättare att avstå helt med LCHF. Halvfasta är för folk som äter kolisar och bara måste fylla på 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts