Kjell Granelli Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Fick igår hem Barnmatsboken som jag varmt kan rekommendera. Monique börjar med den teoretiska bakgrunden till naturlig mat även för barn, går igenom vikten av hemlagat, de första smakbitarna, tillvänjning vid olika smaker och typer av mat och dryck. Samt massor med fint illustrerade tips och recept! http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?ac_used=no&search_word=barnmatsboken Hmm... hoppas inte min gravida dotter läser detta, för hon ska få den när hon fyller år i juli 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Fick igår hem Barnmatsboken som jag varmt kan rekommendera. Monique börjar med den teoretiska bakgrunden till naturlig mat även för barn, går igenom vikten av hemlagat, de första smakbitarna, tillvänjning vid olika smaker och typer av mat och dryck. Samt massor med fint illustrerade tips och recept! http://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?ac_used=no&search_word=barnmatsboken Hmm... hoppas inte min gravida dotter läser detta, för hon ska få den när hon fyller år i juli har med planer på att köpa ett ex efter tips från fernholm. tryggt att du gillar den med vilken ålder börjar de tidigaste recepten på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 har med planer på att köpa ett ex efter tips från fernholm. tryggt att du gillar den med vilken ålder börjar de tidigaste recepten på? 6 månader. Du har en liten, va? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 6 månader. Du har en liten, va? japp, en Rune på 2 månader 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Sammanträffande. Jag tipsade om samma bok idag på facebook. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willas Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 Är den helt LCHF helt igenom? Min dotter har en tremånaders baby. Min dotter äter inte LCHF, men har använt reducerad kolhydratmängd för att justera vikten. Min fråga är alltså: Har boken något att ge en småbarnsförälder som inte är LCHFare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 Är den helt LCHF helt igenom? Min dotter har en tremånaders baby. Min dotter äter inte LCHF, men har använt reducerad kolhydratmängd för att justera vikten. Min fråga är alltså: Har boken något att ge en småbarnsförälder som inte är LCHFare? Jag har inte läst boken, men när jag bläddrar ser jag recept med rotfrukter (inkl. potatis), frukt, bär, legymer samt bovete. Många menar att barn som växer inte har några problem med naturligt förpackade kolhydrater, vilket säkert är sant då de inte hunnit bli metabolt skadade av raffinerade kolhydrater såsom i mjölmat och olika sorters socker. Småbarnsföräldrar som inte äter enligt LCHF eller paleo kan säkert få massor med tips på förnämliga alternativ som de annars inte skulle tänka på. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts