Labbben Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Vad händer om man bara äter smör samt kokosfett? Bör väl gå in i ketos rätt fort men vad händer efter en tid? Låt säg veckor eller månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Vitaminbrist av olika slag samt minskande muskelmassa skulle jag tro. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Det borde gå snabbt, ja. Men på den kosten får du inga mineraler, vitaminer eller fibrer, så den är inte särskilt hållbar i längden. Du får helt enkelt näringsbrist som kommer visa sig på en mängd olika sätt. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Du lär få i dig alldeles för lite protein också. Kokosfett innehåller inget protein, smör bara 0,4 g/100 g. Jag är usel på matte, så jag tänker inte ens försöka räkna på det, men du skulle nog få sätta i dig avsevärda mängder smör för att täcka proteinbehovet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Du lär få i dig alldeles för lite protein också. Kokosfett innehåller inget protein, smör bara 0,4 g/100 g. Jag är usel på matte, så jag tänker inte ens försöka räkna på det, men du skulle nog få sätta i dig avsevärda mängder smör för att täcka proteinbehovet. Jag får det till 20 kilo sisådär... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 jag skulle rekommendera alla som vill testa att äta ensidigt med smör eller kokosolja... att "supplementera" med ägg...skulle vara kul om nån orkade räkna ut ungefär hur många ägg man behöver om dagen...naturligtvis är inte en sån kosthållning heller långsiktig...om nu någon trodde det. - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Ägg hjälper upp det, men sådant som B1, B3, C, K1 och en del mineraler blir det brist på hur många ägg man än äter... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Jag får det till 20 kilo sisådär... Tack för hjälpen med matematiken! Tjugo kilo - alltså, om man bara sover fyra timmar varje natt och sätter i sig ett kilo smör varje vaken timme, så har man klarat biffen. Låter lite mastigt... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaBanana Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Nja.. låter ganska hemskt faktiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Var kan man hitta b1 b3 och k1 i för livsmedel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Var kan man hitta b1 b3 och k1 i för livsmedel? K1 finns i bladgrönsaker samt även i ägg. Jag ligger ofta på 2000-3000% av RDI för K1 B1 finns mycket i fläsk. Äter man lite bacon varje dag får man lätt i sig RDI av B1 B3 finns i lever, makrill och tonfisk. Samt i sån där nutritional yeast (B-jäst på svenska?). Tror också det finns i grönt tepulver, macca??? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A F - ursprungsliv.nu Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Var kan man hitta b1 b3 och k1 i för livsmedel? Jag brukar använda fineli oftast. http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv Där kan man söka på näringsfaktorer, mest och minst B1 - tiamin B3 - niacin Sen finns det bara totalt K-vitamin, men generellt är väl vegetabilier K1, om det inte är syrat då en del är K2. Animalier är K2, vad jag förstår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Jag tror nötter och frön också kan ha en del B-vitaminer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts