Jump to content

Endast äta smör samt kokosfett

Labbben

Recommended Posts

Du lär få i dig alldeles för lite protein också. Kokosfett innehåller inget protein, smör bara 0,4 g/100 g. Jag är usel på matte, så jag tänker inte ens försöka räkna på det, men du skulle nog få sätta i dig avsevärda mängder smör för att täcka proteinbehovet.  ;)

Du lär få i dig alldeles för lite protein också. Kokosfett innehåller inget protein, smör bara 0,4 g/100 g. Jag är usel på matte, så jag tänker inte ens försöka räkna på det, men du skulle nog få sätta i dig avsevärda mängder smör för att täcka proteinbehovet.  ;)

Jag får det till 20 kilo sisådär...

• Like 1

jag skulle rekommendera alla som vill testa att äta ensidigt med smör eller kokosolja... att "supplementera" med ägg...skulle vara kul om nån orkade räkna ut ungefär hur många ägg man behöver om dagen...naturligtvis är inte en sån kosthållning heller långsiktig...om nu någon trodde det. -;)

Jag får det till 20 kilo sisådär...

Tack för hjälpen med matematiken!

Tjugo kilo - alltså, om man bara sover fyra timmar varje natt och sätter i sig ett kilo smör varje vaken timme, så har man klarat biffen. Låter lite mastigt...  :P

• Like 3

Var kan man hitta b1 b3 och k1 i för livsmedel? :)

K1 finns i bladgrönsaker samt även i ägg. Jag ligger ofta på 2000-3000% av RDI för K1 :)

B1 finns mycket i fläsk. Äter man lite bacon varje dag får man lätt i sig RDI av B1

B3 finns i lever, makrill och tonfisk. Samt i sån där nutritional yeast (B-jäst på svenska?). Tror också det finns i grönt tepulver, macca???

• Like 1

Var kan man hitta b1 b3 och k1 i för livsmedel? :)

Jag brukar använda fineli oftast.

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv

Där kan man söka på näringsfaktorer, mest och minst

B1 - tiamin

B3 - niacin

Sen finns det bara totalt K-vitamin, men generellt är väl vegetabilier K1, om det inte är syrat då en del är K2. Animalier är K2, vad jag förstår.