Jump to content

Jag skiter så sällan nuförtiden

Recommended Posts

Jag skiter nästan aldrig det kan ta dagar innan jag får ut något. När jag väl skiter så är det för det mesta inte heller speciellt mycket. Jag är ingen strikt LCHF:are utan äter en hel del grönsaker till måltiderna. Så tarmen borde ha något att jobba med. Vart tar allt vägen?

Den förklaring jag fått till mig är att LCHF-orienterad kost innehåller så pass mindre "onödigheter" för kroppen, att det inte alls blir lika mycket över av det man äter. Med kolhydratladdad mat så får man i sig bra mycket mer överflödiga ämnen som kroppen är tvingad att sålla bort. Därav denna markanta skillnad i toabesök och -mängd. Jag har själv upplevt/upplever samma sak. Dynger en gång varannan till vart tredje dygn numer, och inte är det mycket ohälsosamt som väntar på att komma ut var gång.

Tag mig dock inte på mitt ord då detta endast är en generell förklaring/uppfattning jag fått med mig. Jag hoppas någon mer insatt kan tala om hur läget verkligen är.

Jag skiter nästan aldrig det kan ta dagar innan jag får ut något. När jag väl skiter så är det för det mesta inte heller speciellt mycket. Jag är ingen strikt LCHF:are utan äter en hel del grönsaker till måltiderna. Så tarmen borde ha något att jobba med. Vart tar allt vägen?

Alldrig tänkt på det förut.. men det får nog oxå räknas till en av fördelarna med LCHF.

Dvs äter sällan.. skiter sällan, man får mer tid över till annat.

• Like 5

Hade samma problem, visade sig att jag åt för lite. Testade att lägga mig ca 1000+ kcal plus, efter någon vecka började jag helt plötsligt gå i stort sett varje morgon. Nu kanske det inte är den bästa lösningen för den som vill gå ned i vikt men trots att jag började äta ganska så rejält mycket mer har jag inte gått upp i vikt alls...

Lordmetroid, det är likadant för min sambo. Kroppen tar väl upp allting antar jag. Skitkonstigt kan man tycka.. mitt eget skitande har minskat till ca hälften mot innan LCHF men jag skiter ändå ut ungefär samma mängd o vikt i skit som jag ätit i mängd o vikt. Innan LCHF sket ja mer än jag åt, crazy?!

• Like 1