Paleo 2.0 Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Hej.Jag har en tjej kompis som nyligen börjat med LCHF (ca 3 veckor) hon har än så länge bara gott upp i vikt, men känner sig tajtare, mindre hungrig och piggare.Det här är inte första gången jag coachar någon med LCHF men det är första gången jag råkat ut för någon som bara går upp i vikt.Vill höra om någon har erfarenhet eller hört om liknande fall samt vill jag veta ifall vikt nedgång har kommit senare mm.Lite fakta :Hon är 165cm lång och väger idag ca 75kg.Tränar 2-3 gånger i veckan (spinning eller styrkepass).Fettet sitter mestadels på armar, ben och överkropp.Har P-stav (japp vet att detta kan göra att det går segt med vikten).Jag har än så länge inte börjat köra nå hardcore grejer så som att kontrollera kalori intag, PF och andra tricks.Min teori är att det är antingen P-staven eller träningen som gör att vågen inte rör sig, nu har hon inte bokfört måtten tyvärr så jag har mindre att gå på.Dock tycker man ju att hon borde ha släppt en del vatten och gott ner lite fettmassa iaf.Va tror ni?Tiny och Zepp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Jag går inte ner när jag äter mycket grönsaker eller mejeri svårt att hjälpa när vi inte vet vad hon äter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Är inte 3 veckor lite kort tid att göra utvärdering? Lite kan det ju bero också på hur mycket hon misshandlat kroppen innan. Be att hon mäter sej. Vågen är ju inte allt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 måttband! de kan kanske vara muskler hon gått upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paleo 2.0 Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Är inte 3 veckor lite kort tid att göra utvärdering? Lite kan det ju bero också på hur mycket hon misshandlat kroppen innan. Be att hon mäter sej. Vågen är ju inte allt Jo det är lite tidigt det vet jag och visst orsaken till långsam respons till förändringen har oftast med hur pass illa kroppen är däran och om man jojo bantat tidigare, men hur vanligt är det att man går upp 2-3kg under dom första 2 veckorna. Är inte något jag minns att jag läst många gånger direkt. Ja mått är en bra mycket bättre faktor att gå efter än vikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Framför allt är det inte så motiverande att både ha ev omställningsbesvär OCH gå upp... Men jag tror på P-staven... Hade en hormonspiral och det var först när den togs ut det började hända nåt alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts